Bang van de stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Bang van de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:42

De titel zegt het al. Mijn pony is bang van haar schuilstal. Nu heb ik zoveel moeite gedaan om voor dat beest een stal te zetten, en nu heeft ze er bang van. En met dit weer,....

(Ja, ik ben in een slechte bui maar dta ligt niet aan men pony).

Ik had een tijdje geleden al een vermoeden, maar nu ben ik zeker. Dus vanaf nu krijgt ze haar hooi en haar eten enkel nog in de stal. Ik hoop dat het dan wat beter wordt zodat ze haar er op haar gemak voelt tegen dat het veulen in april moet komen.
Verder ga ik haar clikertraining ook in de stal gaan doen.

Nog iemand tips?

ikke20

Re: Bang van de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:43

denk dat je met voeren in de stal en de clickertraining al een heeeeel eind komt. veel succes ermee

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:46

Geduld hebben!
Je kan niet zomaar verwachten dat je pony zich in een keer prettig voelt in een nieuwe omgeving (in dit geval dus schuilstal)
Zorg ervoor dat ze er zich op haar gemak kan voelen. (stro om lekker in te rommelen, voer, lekker poetsen etc ec)
Succes ermee!

Duracell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:03

Mijn pony was in het begin ook bang van de nieuwe container stal die ik had neergezet, nu loopt ie er vanzelf in, staat zelfs te wachten voordat ik de deur open doe. Ik weet niet of je weidegenootjes hebt? Maar kan helpen om andere paarden(die hij goed kent) erbij te laten, misschien zijn zij niet bang. En overdag oefenen is beter dan bijvoorbeeld als het begint te schemeren. Het is een kwestie van geduld, beloon hem veel als hij in de buurt van schuilstal komt en probeer vooral niet boos te worden of dit te laten merken, ookal is het frustrerend. Maar het komt vast goed! Succes ermee

PolkaDotAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:30

Buiten voeren en clickeren eigenlijk enkel... haar niet dwingen naar binnen te gaan. Hou wel in de gaten of ze haar eten gaat halen - maar niet direct ingrijpen als ze afwachtend voor de deur staat; wel als ze er een paar uur later nog steeds staat te hongeren Knipoog

Misschien vind ze het er te donker. Of kan het niet zo zijn dat het slechte weer haar niet deert en ze eigenlijk liever gewoon buiten blijft lopen...?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:16

paarden zijn nou eenmaal liever op een open vlakte dan in een 'grot'. Op de open vlakte staan is voor hun het meest ontspannend, ook al is het rotweer. Ze kunnen alles goed zien en hebben het gevoel dat ze kunnen vluchten. Beide belangrijk voor een paard.

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:11

mijn pony had dat vorige jaar ook.
hadden we een schuilstalletje gemaakt,wou ze er niet in.
laat hem gewoon even wennen aan zn stal.
gewoon hooi erin gooien,en komt vanzelf wel als hij honger heeft.
in de winter had mijn pony geen gras,dus ze moest wel op een gegeven moment eten.
en na 2 maand ging ze er ook in als ik haar erin begeleide.
want dat wou ook nooit.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:53

heb geduld! en blijf het proberen. wel een moeilijke situatie met het veulen in aantocht..

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:01

Geduldig zijn en haar inderdaad blijven lokken, dan komt ze op een gegeven moment zelf wel.

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:46

hier kan een slotje op,ze is er niet meer bang voor.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:15

heb geduld. Probeer het met lekkers. en voor de rest zal hij de schuilstal wel in zijn eigen tempo ontdekken.

ClooneyManon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:16

staat die scheilstal in de wei?
probeer dan als er ook een pony is waar zij mee samen kan zijn in de wei,
samen er in te doen en dan wat eten in die stal leggen. dan gaat die pony eerst en kan jou pony
er achteraan lopen. dan zal ze het meer vertrouwen.