hoi,
ik heb ook een D-pony die van s'ochtends tot 's'avonds op de wei staat. Hij krijgt van mij s'ochtends een halve kilo bokken+ een plakje hooi. en s'avonds krijgt hij winterwortels ong. een kilo en nog een plakje hooi. En dat type brokken is Basis brok van de Boeren Bond. Daar worden ze niet vel van maar er zitten wel gewoon de voedingsstoffen in die ze moeten hebben. Maar mijn pony kan s'nachts ook gewoon op de wei dus dan zou je misschien als hij/zij op stal gaat nog wat meer hooi erbij gooien, en eventueel wat brokken. Maar let erop Brokken én wortels mag niet samen! Dan halen ze niet de voedingsstoffen uit de brokken omdat wortels alles door spoelen in de maag. Dus dan zou je als je wortels en toch 2x perdag brokken wil geven 's midags wortels geven. Mijn pony krijgt 1x in het halfjaar een wormkuur(de duurste van de Boerenbond ik dacht 22,50 euro) En ik dacht dat pony's 1x in het jaar ingeeent moeten worden. Maar wij krijgen daar bericht van de dierenarts van dus dat is wel makkelijk! Als je nog meer vragen hebt kun je altijd een Prive bericht sturen! Want ik heb ook een NF pony dus ja dan kan je toch wel wat vragen stellen als het nodig is !
Veel succes met de koop van de pony! en tot de volgende topic!
Veel succes! Grt. davy_loverr