Kosten agterberg-bodem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Kosten agterberg-bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 09:49

Ik zou graag de kosten (en kwaliteit) willen vergelijken van een agterbergbodem vergeleken met onze eigen huidige bak.

Dus kan iemand mij vertellen wat jullie betaalt hebben voor een 20x40m buitenbak (zonder omheining) met aghterbergbodem? En wat zat er dan allemaal bij de prijs inbegrepen?

Thanks alvast!
Laatst bijgewerkt door Tempus_Fugit op 15-01-08 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Alabaster

Re: Kosten agterberg-bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:03

Hai
Ik ben ook heel benieuwd van de koste van een agterberg bak, maar wat voor bak heb jij nu dan en wat heeft die gekost? Wij op stallen willen ook de bak veranderen. We doen er elk jaar een 200 kuub nieuw zand in dat is al erg prijzig a 14/16 euro de kuub.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 10:12

We hebben er nu eentje door plaatste loonwerker laten aanleggen al ruim een jaar geleden, maar zijn er niet tevreden over.
Nu ben ik dus benieuwd hoeveel de prijs ongeveer verveeld en zoveel kwaliteitsverschil zou je dan ook kunnen verwachten.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 11:48

niemand die prijzen kan noemen?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:51

misschien eens op een website kijken van agterberg bodems?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:52

Haha nou ik ben ook wel benieuwd! Maar dan ook naar hoe het bevalt... Aangezien wij nieuw gaan bouwen en daar een bak bij maken van 25 x 50 waar beslist een topbodem in moet!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:53

De kwaliteit is weet ik wel heel goed, op m'n oude ponyclub hebben ze ook een achterberg bodem..

edit: pagterberg@agterberg.com
Laatst bijgewerkt door Meraki op 15-01-08 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:53

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:01

Ik heb de site al eens bekeken, maar daar staan geen prijzen.

En om nou voor zo'n vraag (en dus geen daadwerkelijke intresse voor zo'n bodem) gelijk die mensen lastig te vallen.. dat vind ik ook vervelend.
Maar als niemand het hier weet, dan zal ik toch maar even een mailtje moeten sturen.

@ Marjolein, ja ik weet dat ze behoorlijk prijzig zijn.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:07

@ thaGirl, je bent een potentiele klant, ze zullen het echt geen moeite vinden je even de details toe te mailen hoor! De reden dat er geen prijzen staan is denk ik ook dat je bij agterberg ook nog verschillende bodems hebt, hangt er natuurlijk vanaf of je gedraineerd wilt enz.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:08

Ik heb wel eens iets gehoord van 30.000 euro. En dat is geloof ik inclusief het leggen en het werk ed.
Maar pin me er niet op vast want zeker weten doe ik het niet.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:13

Ik heb inderdaad toch maar een e-mailtje gehoord voor de prijzen.

@ Karin, bedankt. Het zou best kunnen hoor, die prijs.

Trouwens ik denk ook wel dat je behoorlijk betaalt voor de naam. Of zie ik dat nou verkeerd?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:15

kosten zijn ongeveer 20.000, afhankelijk van bereikbaarheid, ondergrond

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:16

20.000 vind ik nog wel mee vallen

Ben benieuwd wat ze zelf zullen e-mailen..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:16

Tuurlijk betaal je ook voor de naam. Maar tot nu toe heb ik nergens een fijnere bodem gehad dan achterberg..
Je moet het natuurlijk wel goed bijhouden, maar dat moet je bij elke bodem. Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:41

Agterberg is inderdaad super fijn en echte topkwaliteit. Maar dat is voor ons niet nodig, we nemen met de bv 2/3 van de kwaliteit ook genoegen, maar dan moet de prijs van onze bodem ook wel 2/3 (of eigenlijk 1/2) goedkoper zijn vergeleken met agterberg.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:34

Zo heb ik ook wel zitten denken.
Heb nu een offerte aangevraagd voor renovatie van de buitenbak (o.a. drainage en ophogen). Als dat heel erg in de cijfers gaat lopen kun je misschien beter nog even doorsparen en er een echt professionele all-weatherbodem in laten leggen...

Ben dus ook erg benieuwd naar informatie en de prijsogave, dus als je een pm-tje zou willen sturen als je de info hebt en wilt delen, dan zou ik dat erg waarderen Knipoog

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:42

Het afgraven en het oude zand afvoeren is ook ontzettend duur , zit dat er dan ook bij ?( bij die 20.000 )

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:01

Ja.. die prijzen komen mij ook wel bekent voor..
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:07

En toplaag van Agterberg kost tussen de 10000 en 15000 euro. Dit ligt bij mijn stal in de binnenbak. Alleen een toplaak op de zwarte grond dus.
Vind het zelfwat minder... met elke drol eruit halen en goed onderhouden lukt het wel. Alleen houdt sproeien bij ons in: een giertank vullen met slootwater en leegknallen..reslutaat:natte drek in de bak en alggroei (echt!) in de zomer als er weinig in gereden wordt.

Bij de Kamphorst liggen echter Agterbergs bodem met drainage systeem, lavasteen, speciaal zand en de hele mikmak.... kost een heeeleboel...gaat naar de 45000 geloof ik (?) of zelfs meer...
Maar ook daar de toplaag eens verkloot door de dag voor een springwedstrijd de sproeiers te vergeten...kon Agterberg met spoed een toplaag komen leggen: 15000 euro.... AUW.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:12

[quote="ElCamino"]En toplaag van Agterberg kost tussen de 10000 en 15000 euro. Dit ligt bij mijn stal in de binnenbak. Alleen een toplaak op de zwarte grond dus.
Vind het zelfwat minder... met elke drol eruit halen en goed onderhouden lukt het wel. Alleen houdt sproeien bij ons in: een giertank vullen met slootwater en leegknallen..reslutaat:natte drek in de bak en alggroei (echt!) in de zomer als er weinig in gereden wordt.

Sorry hoor maar dit vind ik grappig Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Niet eens grondwater nee slootwater ha ha ach ja water is water he. Kan je geen brandweer slang (als je die heb) aan die giertank maken dan kan je het nog een beetje verdelen met spuiten.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 14:15

Kijk de cijfers worden al langzaam aan bekend...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:19

20 000 euro voor een bak? Poeh dat is toch echt veel geld zeg...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 14:31

ja het is een hoop geld inderdaad..
Maar bedenk maar eens wat het alleen al aan zand kost.. 20x40x1meter diep= 800 m3 meter zand..
ik zie op internet zand staan voor 5 tot 6 euro per m3. dus 5,50x800 = 4,400 euro, alleen voor het zand. wie weet wat ze er nog meer voor speciaals in doen en daarbij de loonwerkers kosten en reiskosten etc etc.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:41

Ik heb toevallig een offerte laten maken voor mijn nieuwe rijbak bij ons nieuwe huis van verschillende leveranciers. 20 x 40 zonder de omheining meegerekend:

Agerterberg: 25.000 euro inc. btw en afgerond

Eb- en vloedbodem (daar hadden we voorkeur voor): 15.500 incl. btw

Maar...wij mazzelkonten...wij hebben een proefboring gedaan en er kwam zand met leem naar boven. We hebben vervolgens alle grond om laten zetten en een dikke zand met leemlaag naar boven gehaald. Dreinage er in, goed afgevlakt en klaar waren we voor 1500 euro.....
Konden we van het geld dat we gereserveerd hadden lekker andere dingen doen, zoals een luxe omheining laten zetten!
Dus uiteindelijk heb ik geen officiële bodem laten leggen. Maar mijn bodem is wel super geworden moet ik zeggen...het was een kwestie van geluk.

Vanuit mijn werk kan ik wel dit zeggen: ik prefereer eb en vloed boven agterberg (we hebben beide op het werk). Omdat eb- en vloed niet gesproeid hoeft te worden, ook te gebruiken is bij vorst. Bovendien heb je bij agterberg ook dan na jaren van gebruik de snippers aan slijtage en verlies onderhevig zijn. Dan moet je weer investeren.
Bij eb en vloed niet.
Ook om in te mennen vind ik een eb en vloed bodem het fijnst.
Voor binnen is een agerberg bodem denk ik weer fijner, dan heb je ook minder verlies. Bij eb en vloed binnen krijg je als instructeur erg snel koude voeten.
Mocht je ooit je agterberg bodem af moeten voeren, dan zit je ook met hoge kosten. Maar die kans dat dat aan de orde is, kun je zelf het beste inschatten.