Buitenbak bodem rechttrekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallemien

Buitenbak bodem rechttrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 21:30

Hoe maken jullie je buitenbak bodem weer mooi recht?
Ik zou het graag met iets achter de auto willen doen aangezien wij geen tractor of iets hebben, maar ik heb geen idee wat ik aan de trekhaak van mijn auto zou kunnen vastmaken, alles wat ik kan vinden moet namelijk achter een tracktor. Heeft er iemand een idee Pling????
Ben heel erg benieuwd naar jullie ideeen en ervaringen.

Coconut

Re: Buitenbak bodem rechttrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:31

Hier in het weiland scheurt een jongen met een quat rond en daarachter een palet..misschien een idee? Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:37

Je kunt idd van wat touw en een zware (euro)pallet zelf een hele goede sleep maken, alleen zet ik mijn paard er voor ipv de auto Clown

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:10

DubbelDun schreef:
Je kunt idd van wat touw en een zware (euro)pallet zelf een hele goede sleep maken, alleen zet ik mijn paard er voor ipv de auto Clown

hihi nog nooit gezien of gehoord ROFL maar wel heel leuk.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:11

mijn merrie vind het ook geweldig om zo het weiland door te draven Lachen

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:42

idd een palet, eventueel wat verzwaren. Het werkt echt goed! (wij deden het overigens ook achter een pony)

xxxivitaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:28

Mallemien schreef:
Hoe maken jullie je buitenbak bodem weer mooi recht?
Ik zou het graag met iets achter de auto willen doen aangezien wij geen tractor of iets hebben, maar ik heb geen idee wat ik aan de trekhaak van mijn auto zou kunnen vastmaken, alles wat ik kan vinden moet namelijk achter een tracktor. Heeft er iemand een idee Pling????
Ben heel erg benieuwd naar jullie ideeen en ervaringen.

kijk eens op de website van www.vandoorn-soest.nl onder manegebodems
daar staan manegebodemvlakkers op voor achter de auto

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:15

Ik doe het ook met een zware pallet met de 4x4x ervoor, werkt goed. Kan alle putten mooi gelijk trekken. Als echt alles mooi geëgaliseerd moet worden vraag ik is iemand om met een tractor langs te komen.

De hoeken kan ik wel niet mooi uitrijden maar dat doe ik dan met de hark, goed voor de conditie Knipoog

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:59

Wij doen het altijd met een shetlander voor een (auto)band (eventueel wat verzwaard met water erin)
Hier wordt de bak ook mooi vlak van en train je je pony ook gelijk.. Haha!
Maar weet niet of jij de mogelijkheid daar toe hebt..(?)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:00

op mijn werk doen ze ook een bepaald ding achter de auto, ene kant zitten 'tandjes' om de bovenste laag ietsje los te halen. wil prima.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:17

Wij hebben een trekker (Oeh.. klinkt verwend Tong uitsteken)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:21

Met zo'n fiets / trekker geval met daarachter een bodem vlakker met tandjes eronder of zo iets!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:22

grofmasige betonmat met onder en boven een zware plank bevestigd, aan de bovenkant aan de buitenzijde twee kabels die ik om mijn trekhaak doe. Werkt bij ons super, all en nu hebben wij wel weer een tractor dus ik zoek toch ook iets om de bodem mee los te woelen, zag al e.e.a staan hierboven.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:23

Maxiimee schreef:
sorry ik moet aan me 25 berichten komen, moet ff een berichtje plaatsen! Sorry!!

je heb er al 65 volgens mij

Mallemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 19:20

Zo wouw dat zijn nog eens oplossingen zeg !
Ik ben enige tijd niet online geweest, aangezien wij druk aan het verhuizen zijn.
Onze paarden staan nu bij huis en ga me nu inmiddels erg druk maken om de buitenbak netjes vlak te krijgen Knipoog
Er zijn echt veel ideeen Pling gekomen zeg, dank jullie wel.
Ik ga beginnen met een europallet achter mijn auto aangezien ik die hier voor handen heb. In de toekomst zal ik zeker bij van Doorn kijken voor een bodemsleep achter mijn auto en wie weet hebben we ooit de mogelijkheid om een kleine tractor aan te schaffen dan kunnen we de bodemsleep daar ook achter gebruiken.

Allemaal dank je wel OK dan! en als er nog mensen zijn met andere ideeen ze zijn welkom Ja

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:18

Ikhad vroeger gewoon een oude biels met aan beide kanten een touw die ik aan de trekhaak kon koppelen.
Nu heb ik een eb&vloed bak en hoef niet meer te slepen alleen de hoefslag dicht harken en ja helaas dat moet ik met de had doen Huilen

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:22

Laatst bijgewerkt door Corellaa op 05-02-08 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:22

Wij gebruiken een wals achter de trekker Haha!
Hebben een all weather tuft bodem en die valt niet echt te slepen want
dan verplaats je de tapijtsnippers te veel, maar met wals prima te doen.

Verder idd zo'n betonmat achter de auto, deden ze op mijn vorige stal ook, alleen
dan achter een paard. Haha!

Mallemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 22:31

Corellaa schreef:
http://www.quadonderdelen.nl/
Wij hebben ook slepen die achter de auto kunnen Lachen Ja

Een pallet vind ik persoonlijk niet goed genoeg

Wouw deze bodemvlakker is echt heel mooi, maar helaas ook een zeer mooi prijsje Huilen
helaas echt te duur voor ons, dus nog maar even door sparen en toch maar enige alternatieven proberen, maar dank je wel voor de tip Pling

Mallemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 22:33

dewindhoek schreef:
Ikhad vroeger gewoon een oude biels met aan beide kanten een touw die ik aan de trekhaak kon koppelen.
Nu heb ik een eb&vloed bak en hoef niet meer te slepen alleen de hoefslag dicht harken en ja helaas dat moet ik met de had doen Huilen

Wij hebben ook een eb en vloed bak, maar waarom hoef je deze niet meer te slepen dan ?
Ik hark nu ook de hoefslag dicht, maar het midden is momenteel echt een beetje een knollen veld aan het worden Knipoog , slepen lijkt mij de enige oplossing, maar als jij dit anders doet, hoor ik het graag Ja

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:57

Ik doe het ook bijna wekelijks met de auto Lachen
Verder wordt het regelmatig gedaan door een trekker om ook even goed de kantjes en de hoeken te doen.

Ik heb er iets achter hangen wat eerder aan een trekker ging maar ik heb er een touw met een lus aan geknoopt die dan om mijn trekhaak gaat.

Bestaat uit verschillende delen, een brede ijzeren balk met ijzeren lusjes er aan. Daar kunnen 3 of 4 'platen' in met pinnen

Misschien een idee om eens bij een boer in de buurt te vragen of ze misschien wat hebben liggen wat je over kunt nemen?

Dit ding lag namelijk ook al jaren ergens op zolder

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:00

Die ijzeren roosters uit de veestallen lijken me ook heel geschikt om een bak te vlakken. Die kun je bij boeren idd wel eens afhalen als ze vervangen worden.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:02

Vroeger deden ze het bij ons op de manege met grof gaas (kippengaas in grotere en stevigere uitvoering), wat je vaak tegen hekken aan ziet. Om te verzwaren 2 steigerpalen (of andere metalen palen) eraan en een ketting/touw om aan de trekhaak te binden.
Werkt prima!

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:16

Mallemien schreef:
dewindhoek schreef:

Wij hebben ook een eb en vloed bak, maar waarom hoef je deze niet meer te slepen dan ?
Ik hark nu ook de hoefslag dicht, maar het midden is momenteel echt een beetje een knollen veld aan het worden Knipoog , slepen lijkt mij de enige oplossing, maar als jij dit anders doet, hoor ik het graag Ja

Bij mij word er niet zo heel veel in gereden en er word in ieder geval niet in gelongeerd en losgegooid. Na het springen moeten ze de gaten dicht harken en ieder week (nu niet omdat er toch al genoeg valt) zet ik de bak helemaal onder water. Dit is bij ons voldoende. Ik moet hem nu een keer gaan slepen omdat er 1 plek is die iets hoger ligt. De bak ligt nu 2 jaar en tot nu toe heb ik alleen de hoefslag geharkt.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:47

Ik ben ook wel heel blij met al deze tips, binnenkort ook verhuizen met eigen land, buitenbak moet er nog komen, maar voorlopig zit een tractor er niet in.. dus ook ik zal zeker iets met deze tips doen.. super!!!!