Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kaatjemuts schreef:ik gebruik speciale vlechtenspray (voor mensen) die ik bij de afroshop heb gehaald. Plakt goed en verzorgd de manen....
erleyne schreef:kaatjemuts schreef:ik gebruik speciale vlechtenspray (voor mensen) die ik bij de afroshop heb gehaald. Plakt goed en verzorgd de manen....
Krijgen ze daar geen last/jeuk van? Mijn jonkie heeft supergladde manen, dus misschien zou het een uitkomst zijn voor hem.
Als enige tip kan ik geven: strak genoeg vlechtenstrakke vlechten hebben minder uitstekende plukken en rollen een stuk makkelijker op. Voor de rest maak ik me persoonlijk nooit zo druk om de knotjes
Lien2 schreef:Zo doe ik het altijd:
- Manen goed gelijkmatig trekken
- Elastiekje om manenkam zodat je elk plukje even groot kan afmeten
- Rechte scheiding maken!!
- Grote haarklem zodat je de rest van de manen goed opzij kan houden
- Manen natmaken met bv spons
- Strak vlechten!!
- Vastmaken met mastworp (elastiek om de onderkant van de vlecht leggen en uiteinde door het andere uiteinde halen, aantekken) en opsteken
- Met nog een elastiekje eventueel knotje nogmaals opsteken
- Losse plukje proberen mee te pakken bij opsteken
- Overige losse plukje vastplakken met gelspray (die van derlon heeft geen drijfgas, goedkoop, makkelijk uitkambaar en zit muurvast!)
- Bij het uitvlechten knip ik de elastiekjes altijd door met een nagelschaartje. Scheelt een hoop gepiel.
Succes verzekerd!
Minto schreef:Lien2 schreef:Zo doe ik het altijd:
- Manen goed gelijkmatig trekken
- Elastiekje om manenkam zodat je elk plukje even groot kan afmeten
- Rechte scheiding maken!!
- Grote haarklem zodat je de rest van de manen goed opzij kan houden
- Manen natmaken met bv spons
- Strak vlechten!!
- Vastmaken met mastworp (elastiek om de onderkant van de vlecht leggen en uiteinde door het andere uiteinde halen, aantekken) en opsteken
- Met nog een elastiekje eventueel knotje nogmaals opsteken
- Losse plukje proberen mee te pakken bij opsteken
- Overige losse plukje vastplakken met gelspray (die van derlon heeft geen drijfgas, goedkoop, makkelijk uitkambaar en zit muurvast!)
- Bij het uitvlechten knip ik de elastiekjes altijd door met een nagelschaartje. Scheelt een hoop gepiel.
Succes verzekerd!
Hoi,
Ik ben al een tijdje op zoek naar die manier hoe je met elastiek kunt vlechten alsof het lijkt dat je het met naald en draad hebt gedaan.. Nu las ik hier dat jij de knotjes ook opsteekt met een elastiek en op een speciale manier.. ziet het er dan zo uit als of je het met naald en draad hebt gedaan?
Weet anders iemand hoe je dit doet??
Bedankt!
ilovetrusha schreef:Ik weet niet of je het al op de manier doet hoe ik het doe maar dit is wel een handige manier :
1. Maakt gelijkmatige staartjes.
2. Maak vlechtjes van de staartjes.
3. Maakt knotjes van de vlechtjes.
EN desnoods maak de manen na het kammen nat ?
En na het vlechten inspuiten met haarlak idd ?
Of mousse xD ?