omdat wij aan de bosrand zitten is de bodem in de winter wat vochtiger en zeker nu met die regen lopen ze alles kapot.
nu repareren mijn schapen dat ieders keer wel een beetje maar het viel me nu op dat het in een wei toch wel heel erg word en dacht laat ik de grote weides nu eens afsluiten en ze alleen in de kleine weide zetten?
deze is te vergelijken met een grote rijbak plus nog een paddock eraan, dus ze kunnen nog wel dollen endergelijke.
hier krijgen ze ook iedere ochtend een berg hooi.
nu is mijn vraag wat zou den jullie doen?
de grote weides dicht houden voor de paarden en hun alleen op de kleine wei, want als ze die wat meer kapot lopen is niet zo erg want dat word volgend jaar zomer ook rijbak en anders heb ik hem zo weer in gezaaid, of is dit zielig en moet ik de grote weide wel gewoon open laten en dan maar alles kapot laten rennen?
kom maar op
Mocht het mooi droog weeer zijn en de grond niet nat, kun je ze altijd even op de grote weides zetten, wat imo niet eens nodig is. Een grote bak als oppervlakte is toch nog best wel wat hoor!
). Alleen toen het vroor mochten ze even op de wei, maar nu is het veel te nat. Dan vertrappen ze de boel.