Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Marjolein_18 schreef:Ik ben 120 euro p.m kwijt. Dan heb ik:
- Stalling
-Stro (wordt uigemest, elke dag)
- Ruwvoer
- Sportbrok
- Weidegang

barbara28 schreef:alles meegenomen denk ik 400 euro per maand. Dat is dan stalling (210), lessen, hoefsmid, wormkuren en overige spullen die ik koop (verzorginsartikelen, suplementen etc)

. Ir111 schreef:Aan stalling/voer/smid/entingen/wormenkuur/verzekering zo'n 200 euro per maand gemiddeld. Dan nog lessen, gemiddeld 3 per maand, a 40 euro per stuk. En dan de aanschaf van een trailer en de aanschaf en het rijdend houden van een dikke auto om t paard mee naar les te vervoeren. Over die kosten denk ik maar liever niet na eerlijk gezegd...
Ik ben de ultieme optimist blijkt. Heb net even een berekeningetje gemaakt. Kosten voor stalling (incl hooi&wei), voer, stro, wormenkuur, smid, verzekering (oa ziektekosten), enten, les, alternatieve DA en zadelmaker, kom ik uit op een totaal per maand van 412 euro.
^^ Ir111 schreef:Aan stalling/voer/smid/entingen/wormenkuur/verzekering zo'n 200 euro per maand gemiddeld. Dan nog lessen, gemiddeld 3 per maand, a 40 euro per stuk. En dan de aanschaf van een trailer en de aanschaf en het rijdend houden van een dikke auto om t paard mee naar les te vervoeren. Over die kosten denk ik maar liever niet na eerlijk gezegd...
ikke schreef:Waarom niet? Ik zie dat punt niet zo.