Australian Stock Saddle: praktisch?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:22

De rijbroeken van decathlon zijn goed, ik heb 5 jaar met 1 gdaan van 60 gulden, gekocht in Annecy. Ik denk dat de decathlon misschien wel dezelfde zadels inkoopt als in urk (merk: Rushk o.i.d.), maar de service is er beter.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:53

Even een klein beetje off-topic: ik zie op de site van Decathlon dat ze ook een winkel in Amsterdam hebben (Amsterdam Arena, jeweetwel bij die meubelboulevard Haha!) en dat er ook nog eentje in Limburg (Nederland) komt. Mmmm, denk dat ik binnenkort maar eens dagje A'dam ga doen en zadeltjes ga kwijlen Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 14:03

Klopt, in Amsterdam zit er eentje. Maar verwacht er niet al teveel van, want hun paardenafdeling is niet zo heel erg groot. Ze hebben ongeveer tien zadels liggen (van ieder model eentje volgens mij) en verder wat ruitersportspulletjes waar je vaak niet omheen kunt als je een paard hebt of een paard verzorgt zoals halsters, borstels, een rijbroek, rijlaarzen, maar ook zadelvet, hoofdstellen en schabrakken. Dat alles in een relatief kleine ruimte. Maar de zaak op zich is wel erg groot hoor. Je kunt er natuurlijk ook terecht voor schaatsen, hockeysticks, voetbalschoenen etc. (om maar wat te noemen)

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:08

Quinzy schreef:
Daar heb ik geen idee van. Ik zeg wel eerlijk de mijne was helemaal niet duur een goede 300 Euro in Dechatlon in Luik. Ik heb somige al horen zeggen dat die niet zo goed zijn andere zeggen weer van wel. In ieder geval ik ben met de mijne heel blij zit goed, oogt mooi en niet te duur hoja en het belankrijkste hij past perfekt op Sweety's rug. meer moet dat toch niet zijn. Ik snap wel dat er mensen zijn die liever een duurder zadel hebben maar voor mij gaat dat even niet. Ik ben nog student en ik betaal Sweety volledig zelf mijn ouders betalen geen Euro aan haar en ik doe weekend werk om haar te onderhouden. Dat gaat prima ik houd ook nog geld over maar dan koop ik liever een goedkooper zadel.


Decathlon Amsterdam heeft hele mooie en ook goed betaalbare.
Zelf koop ik diverse zadels en andere spullen bij hun en dat bevalt prima.

Rijbroeken, veiliheidscaps, rijlaarzen.... alles betaalbaar.
Kinderen die bij mij rijden stuur ik altijd door (mijn vriendin werkt er en past die kids dan capjes en broekjes aan).
CE goedgek. cap voor maar 35,- (bijna zelfde als casco)
rijbroek €15,-
rubberrijlaarzen €12,- (heerlijk voor in de winter maanden als het erg nat is in de wei etc...)

Idd hebben ze niet al te veel in voorraad maar je kan alles bestellen.
Wel zijn er veel mensen die geen verstand van paarden hebben en dat de paardenmensen allemaal parttimers zijn en er dus niet zo vaak zijn.
Laatst bijgewerkt door naiade op 06-12-02 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:17

[quote="Cowgirl"]Ik snap nog steeds niet dat mensen 'zomaar'een zadel bij de zadelmarkt kopen.
Hoe weet je in vredesnaam nou dat het goed past?

Ik heb diverse zadels bij hun vandaan.
Waar onder een westernzadel en een aantal dekens maar het bevalt me prima.
Past het niet dan breng ik het weer terug en wil ik niets nieuws dan krijg je gewoon je geld terug.
Wel vind ik dat ze het allemaal iets netter kunnen presenteren maar goed dat doen ze niet...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:18

We gaan vanavond even shoppen net over de grens (frankrijk), zal toch even binnenlopen en vragen of ze die in Frankrijk ook verkopen, want hier staan ze echt in de folder niet hoor (de franse folders).

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 15:21

Ik neem aan dat ze de zadels daar ook wel zullen verkopen.. Misschien dat je ze voor de zekerheid even kunt bellen? Of loop je er toch langs vanavond?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:45

Ja, t'is hier dicht bij ... Gisteren hebben de plastiekpootjes onder het kookeiland het begeven (kreeg het hele zootje opeens in m'n schoot, gelukkig geen hete potten die stonden te pruttelen), en die komen van IKEA, de dichtste is in Frankrijk .... dus ... eerst hun rotzooi over de toonbank lanceren Haha! en nieuwe INOX deze keer meedoen, en vervolgens even de sporthoek van de Deca doorzoeken ....

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 14:10

Karin schreef:
In Australië heb ik er vrij veel mee gereden, ik vond ze heerlijk zitten, ook na uren nog. Alleen zijn ze zo ongelofelijk zwaar. Dat is ook de reden waarom ik er geen een wil voor de endurance, ik wil alles zo licht mogelijk.


jaaa! Ik heb er ook veel mee gereden in Australië deze zomer Cool ! Ze zijn inderdaad heel zwaar, maar ze zitten goed. Heel goed als je op heuvelachtig terrein rijdt. Daar zijn ze voor gemaakt. Mijn nonkel in Australië rijdt altijd met een stock saddle als hij schapen drijft. Vooral omdat hij met één hand rijdt is het heel practisch. Je blijft echt heel goed zitten op steile hellingen enzo (ik spreek uit ervaing ) en je kan er zadeltassen aan hangen enzo...