Ik heb een nogal Penny-achtig vraagje
Hopelijk staat dit topic op de goede plaats en kunnen jullie mij even verder helpen. Het volgende is het geval. Mijn ouders wonen in een nogal landelijke omgeving en in hun buurt zijn er veel weilanden te vinden. Toen mijn moeder afgelopen vrijdag naar haar werk reed, zag ze in één van die weilanden een paard staan dat nogal in paniek was. Zijn deken was afgevallen en hij zat met zijn benen vast. Het arme beestje kon geen kant op.
Mijn moeder heeft zo goed en kwaad als het ging geprobeerd om de deken af te doen en hem voor de wei neer gelegd. Ze bleef er echter een beetje een vreemd gevoel bij houden en toen ik van het weekend thuis was, zijn we samen even polshoogte gaan nemen. We hebben even goed gekeken naar de situatie van het paard en de volgende dingen zitten ons niet lekker:
- de deken lag nog steeds op dezelfde plaats als waar mijn moeder hem had neergelegd
- er is geen vers drinkwater in de wei aanwezig, alleen zo’n drinkbak voor koeien, maar die deed het niet
- het paard staat in zijn eentje in een drassige wei
- er is geen schuilstal aanwezig
- het paard is heel erg vies, de staart hangt bijvoorbeeld van modder aan elkaar
- er is nergens een voerbak
Om te controleren of het paard misschien ‘s nachts gewoon ergens op stal staat, zijn we zaterdagavond laat nogmaals gaan kijken. Het paard bleek nog steeds buiten te staan. Mijn moeder heeft de volgende dag nog wat rond gebeld naar buren en zo, maar niemand heeft een idee wie de eigenaar van het paard is.
Gisteren is mijn moeder weer even gaan kijken en toen bleek het paard een nieuwe deken te hebben gekregen. Dat is echter veel te groot en het lijkt een kwestie van tijd voordat hij weer af zakt. Bovendien lag de oude, gescheurde deken nog steeds voor de wei.
Nu is mijn vraag wat jullie in zo’n situatie zouden doen. We denken erover om een briefje op te hangen voor de eigenaar. Maar komt dat niet te betuttelend over? Het is namelijk ook weer niet zo dat het paard heel mager of gewond is. Hij is dus wel kreupel, maar dat heeft een oorzaak. Het liefste zou mijn moeder hem geloof ik zo mee naar huis nemen, maar ze hebben helaas geen stal

Alvast bedankt!!

hihi. Wel fijn dat je moeder hem geholpen heeft.