Fjorden coupe knippen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Preddy

Fjorden coupe knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 00:30

Ik ga binnenkort een fjordje onder handen nemen, gelukkig staat haar kam nog wel maar is veels te lang waardoor ie voorover begint te hellen.\
Hoe kan ik het beste knippen om zo'n strakke coup te nemen? Eerst wit dan zwart of of...
Bij mijn paard heb ik ook een opstaande kam en die krijg ik altijd wel mooi in een boog maar omdat hier het zwarte er boven uit moet komen..

Handige tips en tricks van de fjordenknippers gevraagd!

(klink wel heel erg blond zo he Bloos )

Zelke

Re: Fjorden coupe knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 00:35

ik knip zelf altijd eerst het wit aan beide kanten en dan het zwart. het wit doe ik op een handbreedte en het zwart 2 vingers dik er bovenuit. en dan een beetje een boogje proberen te maken, maar wordt bij mij vaak recht, en aan voor en achterkant afgerond, haha.
suc6 ermee!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:41

Ik ga met het bovenstaande mee. Als je het boogje knipt, moet het hoogste punt 10 cm achter de oren liggen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:45

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:06

Zelke schreef:
ik knip zelf altijd eerst het wit aan beide kanten en dan het zwart. het wit doe ik op een handbreedte en het zwart 2 vingers dik er bovenuit. en dan een beetje een boogje proberen te maken, maar wordt bij mij vaak recht, en aan voor en achterkant afgerond, haha.
suc6 ermee!

zo zou ik het ook doen!! Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:08

zelf gebruikte ik wel eens een krijtje om een mooie egale lijn te krijgen. Ik wil wel eens uitschieten anders

superrizzoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:14

ik knip de mijne altijd noors dus alles gelijk gewoonweg omdat ik het op de nederlandse manier niet mooi vind staan bij mijn paardje .maar dan doe ik het ook op de manier hoe hier verteld word

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:33

ik knip het eerst gewoon gelijk in een boog en knip daarna het witte korter.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:25

Ik zag net dat je op nederlandse manier kan doen? Heb je dan ook Noorse manier?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:04

Noorse manier is gewoon alles evenhoog, de Nederlandse manier is het witte lager dan het zwarte zodat je de aalstreep goed kan zien..

Als het een beetje aan het hangen is zou ik het iets korter knippen dan normaal, gaat het weer mooi strak omhoog staan. Verder uitleg op Wiki..

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:15

Wat een tips dank jullie wel! Ik zal me er binnenkort aan wagen, voor en na foto's worden gemaakt Knipoog

Sariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:53

Citaat:
Alicia2u schreef:
Ik ga met het bovenstaande mee. Als je het boogje knipt, moet het hoogste punt 10 cm achter de oren liggen.

Het hoogste punt 10 cm achter de oren lijkt me sterk. Ik denk dat je bedoelt dat het hoogste punt van de boog 10 cm moet zijn.
Die 10 cm dan een beetje afhankelijk van of je fjord een lange hals heeft of een kortere.
Zelf knip ik normaal gesproken op de noorse manier, puur en alleen omdat dit sneller werkt en voor een keuring knip ik op de nederlandse manier, omdat toch net wat chiquer staat.
Noorse manier knip ik in eerste instantie vanaf 1 kant en ned.manier knip ik eerst het wit en daarna het zwart.

Nog een vraag: Aan welke kant beginnen jullie met knippen?

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 17:48

Volgens mij ligt het eraan of je links- op rechtshandig bent. Zelf knip ik die van mij altijd van rechts naar links (van schoft naar maantop) Dus dan sta ik aan de linkerkant, haha snap je het nog Knipoog

Sariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:41

Ja, ik snap het nog en zo doe ik het ook, maar als je dan aan de rechterkant staat hoe doe je dat dan bij de maantop?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:07

JA, dat is het lastigste, hihi..
Soms doe ik dat met mijn hand langs het oor en soms met mijn linkerhand..

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 23:44

Sariena schreef:
Ja, ik snap het nog en zo doe ik het ook, maar als je dan aan de rechterkant staat hoe doe je dat dan bij de maantop?

Uhh oja.. Nu moet ik ook rechts gaan staan natuurlijk ivm dat witte gedeelte.. Hhaha had er nog geen eens over nagedacht! Omdat ik natuurlijk mijn paard gewoon in zn geheel aan 1 kant knip, dan is ook meteen de andere kant goed! Hmm ik ga even kijken wat het handigst is Haha!

Sariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 07:52

Lastig hé, als je er over moet gaan nadenken. Terwijl als je bezig bent doe je het zo.
Aan de rechterkant van het paard is het handig als je linkshandig bent en laat ik nou net de mazzel hebben dan ik links en rechtshandig ben.
Over het algemeen knip ik wel vanaf de linkerkant door naar de andere kant.