Even de verschillen op een rijtje (van wat ik zo snel kan bedenken):
1. Van een buiten naar een binnenstal
2. Van houtmot naar stro
3. Van de hele dag op stal naar buiten overdag (zomer dag en nacht mogelijk)
4. Voer, ze kreeg al kuil, maar weet niet welk merk biks er gegeven wordt...
5. Veel meer sociaal contact met andere paarden, ook qua stal opzet. (uiteraard een pluspunt, maar wel een grote verandering voor haar)
Wat zijn de dingen waar ik rekening mee moet/kan houden?
Zelf had ik al bedacht dat ik even moet opletten met de overgang van houtmot naar stro ivm verstoppingskoliek.
Verder gaat ze op vrijdags verhuizen zodat ik er wel bij kan zijn als ze overdag met de groep naar buiten gaat...
Het is verder geen a-sociale
pony en moeilijkheden gaat ze vaak uit de weg. Zomers worden ze bij de huidige groep gewoon in de vakantieweide gezet zonder enige gewenning en dat is tot nu toe ook altijd goed gegaan.Heeft er iemand verder nog tips waar ik op kan letten om de overgang zo soepel mogelijk te maken?
). Ik ben dan haar constante factor. Als ik gewoon lekker ga rijden en m'n dingen doe zoals altijd en dus zelf niet te veel loop te tutten komt het wel goed. Ik moet echt geen dingen anders gaan aanpakken (opeens longeren voor het rijden bijvoorbeeld). 

dat was ergens in groningen. Hier betaal je al gauw 300 euro als het niet meer is, en dan moet je voor alles apart ook nog betalen (warm water, binnen/buiten zetten etc).