Wei opknappen, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RustyK

Wei opknappen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 15:25

Wij zijn ook bezig met de wei op te knappen. Ook hebben we een stukje wat eigenlijk speel/gazon gedeelte moet worden en ik vroeg me af of ik daar ook af en toe paarden kan laten grazen. Wat denken jullie (daar komt dus geen speciaal paarden gras).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-08 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht uit oud topic naar nieuw topic gesplit.

Anoniem

Re: Wei opknappen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:55

Dat is afhankelijk van wat voor gras er nu staat. Als het echt gazongras is, dan kunnen je paarden dat niet eten. Andersom kan wel, kinderen op 'paarden' gras laten spelen Lachen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:12

zij er geen gevaarlijke planten en bomen in de buurt die giftig zijn???, en opletten qua bemesting.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:28

Ik zou niet op stuk neerzetten wat voor te spelen is bedoeld
Zorg voor goede omheining, bemest het stukje goed in voorjaar en als er erg veel onkruid in staat is mss goed idee om alles om te ploegen en nieuw gras in te zaaien ( in maart ongeveer)

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 10:18

Er staat wel veel onkruid, maar ik dacht dat bepaalde onkruiden juist weer goed waren. Weten jullie toevallig welke? We gaan nl een stuk boomgaard maken (met het idee daar te kunnen zitten en spelen, maar ook de paarden af en toe te laten gras maaien. Dus ik denk dat het dan paarden gras word. Het is niet als vaste wei bedoeld en ook niet als vast speel stuk, vandaar.

In een ander stuk zitten trouwens veel hobbels (van molshopen) is dat erg? We willen het wel omploegen en rechttrekken maar ik denk dat de mollen binnen de kortste tijd wel weer hopen gaan bouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:53

Molshopen zijn geen hobbels, maar juist putten daaronder, ook wordt de hele structuur van het land wat zachter / verraderlijker door de gangen en kunnen je paarden daar lelijk in verstappen met alle vervelende gevolgen van dien. Slepen dus, en mollen klemmen zetten Lachen

Ploegen kan ook (weet je zeker dat je dat bedoeld? en niet slepen ofzo?), maar dan moet je daarna eggen, inzaaien, land jaar rusten eer je er weer wat op kan zetten.

Wat voor onkruid heb je momenteel staan? Er kan zoveel staan.. Doorgaans heb ik het er niet op, en verwijder gewoon zoveel mogelijk.

ginka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:48

Ja dat wordt oppassen met molshopen, maar zouden die misschien ook niet instorten als je gaat ploegen of cultiveren of zou dat niet diep genoeg zijn. Molleklemmen zetten hebben wij ook wel eens geprobeerd maar zonder resultaat, wij hebben zandgrond en dan storten de gangen heel snel in.