verschil tussen vlas-merken ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

verschil tussen vlas-merken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:06

Hoi,

Welke verschillen zitten er tussen alle vlas merken en wat betalen jullie voor 1 baal ( hoe zwaar ?) ?

Klopt het dat je begint met ongeveer 3 a 4 pakken en daarna wekelijks 1 pak erbij ? En dan na 8 weken alles eruit ??

Groetjes,

Maris

danamuts

Re: verschil tussen vlas-merken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:44

geen idee welk merk wij het vlas hebben, maar kost 4.65 per pak. Ik begin met 4 pakken (stal: 3x4meter) dan haal ik een week lang alleen de drollen weg, en trek hem recht (niks met de onderlaag doen) en dan meestal 1 pak per week erbij. en 1 x per week de natte plekken weghalen. Alleen de natte! niet de droge harde ondergrond) ik haal er 2 keer per jaar alles uit (na de winter, als ze meer op het land komen) en ergens in de zomer als ik de stallen schoonspuit. Iedere 8 weken wordt een dure en tijdrovende klus denk ik, die nergens voor nodig is, als je je stal fatsoenlijk bijhoudt! Succes

Maris

Re: verschil tussen vlas-merken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:57

Dank je wel voor je antwoord !

Heb inmiddels begrepen dat de prijs van vlas vaak samenhangt met veel ( is lage prijs ) of weinig ( is hogere prijs ) stof.
ik geloof dat hier in de buurt alleen aubiose verkrijgbaar is. Wat betalen jullie daarvoor ?

En hoe geven jullie hooi ? Gewoon op het vlas leggen ? Of met hooinet ?

groetjes,

Maris