Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lotte1990 schreef:Nou das een kwestie van doen.. als je het niet al te kort maakt en op die lengte eerst oefend kun je het daarna nog eens proberen en dan de manen op de lengte snijden die je wilt hebben.

PollyB schreef:Omhoog knippen ziet re net zo uit als trekken.

. gewoon recht naar beneden halen met het mesje. door de manen te snijden worden ze op den duur wel dikker, maar dat kan je dan weer uitdunnen met een trekkammetje of een uitdunschaar. allemaal te koop bij de ruitersportzaak. succes
Lotte1990 schreef:Je hebt speciale snijmesjes bij ruitersportwinkels. Ik zou niet met gewone messen aan de gang gaan
dus ik zou geen scheermes of aardappelmes gebruiken, dan loopt je alleen maar het risico je paard te verwonden en het is toch minder makkelijk en mooi dan met een echt snijmesje denk ik. Ik denk dat ik hem maar ga aanschaffen want heb nu moeten knippen, niet netjes maar beetje omhooggeknipt omdat het trekken niet gaat, paard heeft al van die dunne manen. vind het niet mooi geworden, het is toch iets te recht dus ga snel dat snijmesje halen en uitproberen
irmaaatje schreef:Wat je ook kan doen is eerst de manen knippen, en dan snijden.. Want ik neem aan dat je dat super rechte niet mooi vind? Dus als je ze na het knippen snijt heb je dat super recht niet! Je kan trouwens ook met een scheermesje doen, niet met een gewoon keukenmes of zo iets dergelijks.![]()
Maar als je ze knipt of snijd zullen ze nooit dunner worden..