uitbreken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

uitbreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 23:40

Mijn verzorgpaarden staan buiten in de wei die omheind is met stroom. Nou breken ze daar steeds uit, terwijl er toch redelijk veel stroom op staat (ik zou niet kunnen zeggen hoeveel precies). Ook als ze in een paddock staan met houten hekken eromheen breken ze uit. Eén van de twee vindt hooi niet echt lekker, die heeft liever het gras dat buiten de wei nog wel groeit.
Misschien moeten ze maar op stal... Heeft iemand een andere oplossing?

Alicia2u

Re: uitbreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:42

Hebben de paarden dekens op? Zo ja, dan kan het zijn dat ze de stroom niet voelen. Een paard wat houten hekken sloopt moet een extra stroomdraadje voor het hek.
Hoe breken ze uit? Springen ze over de omheining, gaan ze erdoorheen, maken ze het hek open?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 23:44

Geen deken, wel een dikke wintervacht (kan het zijn dat ze daardoor weinig stroom voelen?). Ze gaan er gewoon doorheen. Er zat inderdaad (nog) geen stroom voor het hek, omdat ze daar sinds pas weer stonden. Nu is dat hek helaas kapot en staan ze weer alleen achter een stroomdraadje.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:45

volg dit eventjes, want mijn verzorg pony breekt ook uit.. zij neemt een aanloop en loopt zo onder het stroomdraad door, naar andere weilanden toe (soms zelfs naar de straat!! Boos! ) ik heb zo'n idee dat ze zo schreeuwt om aandacht, want ik kom 2 (soms meerdere keren) in de week.. de rest van de dagen doet haar eigenaresse haar verzorgen (wat dus eigenlijk niet vaak is 1 tot 2 keer in de week!!)

Vind dit best vervelend, want ze breekt nog steeds uit!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 16:30

Heb het gisteren van heel dichtbij gezien.. ze rennen er inderdaad zo doorheen. Niemand tips meer?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:47

Geef ze iets te eten, zodat ze zich niet vervelen. En een hoger steviger hek. En meer dan 1 stroomdraadje is ook wel handig. Ik help mee op een fokkerij, en daar hebben ze een houten hek van ongeveer 1,50 meter hoog, en 3 stroomdraadjes er nog voor Knipoog Die halen het niet in hun hersens om uit te breken Tong uitsteken

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:03

We hebben ook 3 stroomdraadjes Knipoog Maar dat hindert ze niet, daar gaan ze nog wel doorheen. En om nou stroom op te blijven hangen... Dat lijkt me niet erg effectief.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:29

Wat denk je van een hek met gaas. Wij hebben een stroomdraadje met daarachter een hek van 1.50m gaas. Daar gaan ze echt niet doorheen. Natuurlijk is het wel kostbaar, maar minder duur dan een paard met een blessure.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:41

Enigste oplossing zo te horen is meer stroom erop. Zou dus toch evne gaan kijken hoeveel er nu op staat en dan zorgen dat er meer op komt.