Paarden speeltjes.. hij sloopt alles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxmiszlizzxx

Paarden speeltjes.. hij sloopt alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:39

Hallo allemaal,

ik heb zelf een tinker en volbloed New Forest, en 2 shetjes.
Mijn paarden straan altijd overdag buiten, of het moet heel slecht weer zijn, dus eigenlijk echte verveking is er niet. Alleen die tinker die kan ik soms wel killen Tong uitsteken
Die New Forest gedraagt zich prima, en sloopt nooit wat. Maar die Tinker, die pakt alles wat die pakken kan, allte stroomdraden:P en alle planken, en ook 1 vam me shetlanders doet vrolijk mee...
nu hebben ze 3 ballen en 3 boomstronken liggen, en natuurlijk hooi. Maar ja, dat vinden ze niet genoeg, nu wilde ik jullie vragen, hebben jullie nog ideetjes voor leuke speeltjes? En dan vooral voor buiten , in me paddock... iets wat niet meteen sloopbaar is Tong uitsteken
BEDANKT !

groetjesss

8nnemiek

Re: Paarden speeltjes.. hij sloopt alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:01

Ja Mijn tinker is ook zo'n boef, die bijt en graaft in alles wat los en vast zit.
Wilgentakken zijn leuk, daar kunnen ze lekker op kauwen en mee spelen, en een paardenvoetbal vinden veel paarden leuk. Ik heb een pylon in de bak staan, daar gooit hij af en toe mee.
Misschien kun je hem leren apporteren Haha! Die van mij kan zijn emmer aangeven, en zo kun je ook leren om een speeltje op te halen en naar je toe te brengen, dat zijn leuke spelletjes en zo krijgen ze ook nog wat beweging.

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:07

super bedankt !! ben blij dat ik niet alelen zo`n sloperd heb Tong uitsteken

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:11

pilonnen, die zijn leuk, en gaan niet snel kapot!

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:17

MysticTinker : hoe heb jij hem dit allemala geleerd dan? heb ik morge wat te doen Tong uitsteken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:49

Makkelijk te leren bij zo'n paarden Haha!
Je zet een emmer neer, zegt 'pak' totdat hij hem vastpakt, en dan beloon je heel uitbundig. En dat doe je zo lang totdat hij het pakken van de emmer gaat verbinden met de beloning Lachen
Uiteindelijk zal hij dan bij t woordje 'pak' de emmer pakken, en dan kan je met 'los' leren om hem aan jou af te geven.

julie_flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:57

Misschien kun je een zoutliksteen ophangen? Dit hebben wij ook altijd..dan zijn ze uren bezig haha..vinden ze heerlijk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:03

Teveel zout is erg slecht voor de nieren, daar mogen ze echt niet uit verveling aan gaan likken Knipoog