solarium

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

solarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 00:34

Hay hay !
Ik wil even vragen wie er allemaal ervaring heeft met een solarium voor paarden.
Wat vind je ervan ..., waarom gaat je paard erin enzov ...
Heb ook al gehoord dat dit niet goed zou zijn voor paarden omdat ze dan te week zouden worden ...
Maar dat vond ik nogal raar ...
Ervaringen ?

nikolletje

Re: solarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:29

Wij hebben een solarium zelf gemaakt van biggenlampen. Bevalt ons uitstekend. Gebruiken ze alleen als ze gewassen zijn of afgespoten, dan drogen ze lekker snel op. Na het rijden is het wel lekker voor de spieren.
Hier goede ervaringen in elk geval!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:41

Wij hebben er ook 1 op stal.. Als de paarden heel veel zweten enzo staan ze eronder! Of als ze gewassen zijn.. Ik denk dat ze er wel goeie ervaringen mee hebben! Haha!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:45

Ja mij lijkt het ook alleen maar handig & kan toch alleen maar goed zijn voor de spieren.
Of bv mijn merrie heeft artrose in de knie ...warmte doet daar ook goed aan dus dan zou het ook wel handig zijn ...
Nog ervaringen ?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:40

Wij hebben er een op stal.
Ik gebruik het na het rijden, als hij hard zweet of als ik hem afspoel. Verder als ik hem heb gewassen voor een concours en 's winters als het koud is, sta ik hem daaronder te poetsen. Lekker warm voor ons allebei. Hij blijft ook korter in het haar door het solarium.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:20

wij hebben ook 1 op stal, ook voor gebruik na zware trainingen/wassen etc. Mijn paard had er wel veel baat bij, het deed hem goed tegen spierpijn.
Vooral in de winter als ik gereden had en hij was droog en dan nog even onder het solarium en daarna zijn deken om.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:48

ook wij hebben op stal een solarium en het bevalt prima, idd lekker na het rijden of na het wassen , ook ons paard heeft iets met de spieren waar aan gewerkt word. Haha!

Alleen denk ik dat het ook te veel kan zijn ,als een paard geen deken op heeft en daarna weer de wei op moet? ik moet zeggen dat het naar mijn ervaring ook wel een beetje mietjes worden bij veel gebruik. Ik zou zeggen met mate Haha!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:38

Ok ...dus niet elke keer na de training. Haha! Zal het onthouden ! Knipoog

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:34

het zou wel kunnen en daarna met deken op stal.. Haha!

ik merkte aan mijn paardjes dat ze in het land sneller stonden te rillen bij over matig gebruik van het solarium:):) .
maar dat is ieder voor zich.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 23:06

ja mn paardje staat altijd met deken in de wei behalve in de zomer dan Tong uitsteken ze is nogal een koukleum Haha! Tong uitsteken

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:32

Alleen in de winter. Als we dan met mijn shet gewandeld hebben en het koud hebben gaan we samen met mijn shet er even onder om op te warmen. Plek zat eronder voor shet met twee mensen erbij. Mijn shet vind het dan heerlijk er onder te mogen staan als we van buiten komen als het goed koud is.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 23:33

ElSalvador schreef:
Alleen in de winter. Als we dan met mijn shet gewandeld hebben en het koud hebben gaan we samen met mijn shet er even onder om op te warmen. Plek zat eronder voor shet met twee mensen erbij. Mijn shet vind het dan heerlijk er onder te mogen staan als we van buiten komen als het goed koud is.

Jaa dat lijkt me wel gezellig ! Haha!

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 01:03

Niisj schreef:
ElSalvador schreef:

Jaa dat lijkt me wel gezellig ! Haha!

zekers wel en hij is niet zo groot dus passen wij er ook onder. Is meer als soort extraatje voor hem als hij lief geweest is (en wij het koud hebben). Gaat hij lekker dutten en genieten. Hebben we nu een paar keer gedaan als het vriest buiten maar de rest van het jaar gaat hij er niet onder

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 11:39

Citaat:
zekers wel en hij is niet zo groot dus passen wij er ook onder. Is meer als soort extraatje voor hem als hij lief geweest is (en wij het koud hebben). Gaat hij lekker dutten en genieten. Hebben we nu een paar keer gedaan als het vriest buiten maar de rest van het jaar gaat hij er niet onder

Heb even in je profiel gekeken. Wat een mooie shet ! Hij is heel edel vind ik. Haha!