Streeploos scheren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Streeploos scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:12

Tja het zegt het al,

Hoe kan je het beste scheren, zodat er niet van die grote strepen te zien zijn. Heeft dat te maken, met een bepaalde hoek die je dan aan moet houden?

Alvast bedankt!

Karin

Re: Streeploos scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:15

Mijn ervaring is dat de strepen alleen de eerste dag te zien zijn, ze trekken heel snel weg. Ja

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:17

je moet de messen niet haaks houden maar plat en goed tegen de haren in. en steeds op dezelfde hoek. gr.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:19

Helemaal streeploos scheren gaat heel moeilijk. En wat Karin zegt, ze trekken heel snel weg.

Ik zorg er gewoon voor dat ik het scheerapparaat er niet 1 stuk heel diep in zet, om het maar even zo te zeggen, maar ook niet te slap. (beetje raar verwoord misschien Bloos )

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:21

Ik snap je doel Knipoog

Ok want bij mijn Forester zijn meer strepen te zien als bij de hengst, komt ook misschien omdat die een minder dikke vacht heeft?

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:41

Probeer lange banen te maken, dat geeft minder strepen dan dat je iedere keer een klein stukje doet. Helemaal streeploos scheren lukt je denk ik bijna nooit, maar meestal trekt het binnen een paar dagen wel weer weg.

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:56

Zorgen dat je messen goed geslepen zijn, dat je pony/ paard niet geen zand/ te veel huidvet in zijn vacht heeft. Niet te hard drukken op het scheerapparaat ( deze strepen van het drukken trekken wel weg) en wat ik doe is: het hele paard scheren en als ik klaar ben de grote plekken nog snel een keer overdoen in een andere richting, dus op de buik ipv precies tegen de haren in nog eens van onder naar boven; zo heb ik nooit strepen! Bloos Knipoog

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:00

Heeel veel oefenen helpt ook, en verder ga ik met de rest mee Ja

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:24

Die strepen die je na het scheren heb zijn uiterlijk na een week weer weg hoor!:D

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:08

Ik scheer altijd heel relaxt en losjes over de haren heen..Ook ga ik er, als ik de haren niet helemaal goed weg krijg, er in de andere richting nog een keer overheen..Had de eerste 3 dagen wat strepen, maar nu zit ie super in zn vachtje, en zie je niks meer van de strepen Lachen