imker schreef:Muesli is gewoon brok die niet door de mangel gehaald is en geperst. Er zitten exact dezelfde voedingsstoffen en voedingswaarden in als ik brok van vergelijkbare kwaliteit. Muesli is op de markt gebracht omdat mensen graag luxe ogend voer willen geven. In prinicipe kun je volstaan met een goede basisbrok/sportbrok.
Sorry, niet mee eens. De musli stimuleert het kauwen, en omdat het geen compacte brok hoeft te worden kunnen er ook dingen als olie, Johannesbrood en gepofte rijst toegevoegd worden. Dat zijn de bijzaken in de musli, die er wel voor zorgen dat de vacht mooi wordt en het voer heeft absoluut meer aroma. En qua prijs maakt het niet eens zoveel uit. Baduh krijgt grotendeels Sportbrok, maar ik voer altijd Musli bij omdat ie het A. lekkerder vindt als bix, B. er kruiden inzitten voor gezonde luchtwegen en C. olie voor zijn vacht. Heb ik in nog geen brok kunnen vinden. Het is gewoon voer met een extraatje, en dat heeft niks met "er luxe uitzien" te maken, maar met het feit dat het gezond en lekker is.