schrikdraad dat uitstaat gevaarlijker dan prikkeldraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

igor001

schrikdraad dat uitstaat gevaarlijker dan prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 11:58

Hoi,

Even voor het openen van een discussie.

2/3 weken terug is Liset vastblijven zitten in het schrikdraad, omdat deze niet aanstond. Nu heeft ze een grote wond achter bij haar lies (komt wel weer goed). Het schrikdraad stond gespannen over de witte paaltjes die een deel van het weiland moesten afzetten, alleen stond het schrikdraad dus niet aan.

Nou is mijn stelling
schrikdraad dat uitstaat is gevaarlijker dan prikkeldraad.

dan hebben we het wel over prikkeldraad dat goed bevestigd zit. (ben er totaal geen voorstander van maar het leek me wel een leuke stelling)

nou laat jullie mening horen!

ikenindi

Re: schrikdraad dat uitstaat gevaarlijker dan prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:59

onzin, prikkeldraad kunnen ze ook door heen gaan en zich aan verwonden. ik denk trouwens dat dit hier verkeerd staat. er is een speciaal discussie topic toch? of gaat dat alleen over rijden? nahja ik tem wel even om te vragen;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:00

Wat voor schrikdraad heb je, dat is ook nogal een verschil Lachen
Lint, koord? breedte?

Maar ik denk als je paard hetzelfde had gedaan bij prikkeldraad had je haar waarschijnlijk niet meer gehad Lachen

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 12:03

runningkawa schreef:
Wat voor schrikdraad heb je, dat is ook nogal een verschil Lachen
Lint, koord? breedte?

Maar ik denk als je paard hetzelfde had gedaan bij prikkeldraad had je haar waarschijnlijk niet meer gehad Lachen

koort in het stukje waar ze stond. maar ze was vast komen te zitten en zat er helemaal in verwikkelt. prikkeldraad dat goed vast zit wikkelt niet zo snel denk ik.

@ ikenindi ja dat dacht ik ook maar kon het echt nergens vinden vandaar Knipoog

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:03

je hebt ook gewoon schrikdraad dat bij te veel druk breekt Knipoog Prikkeldraad is no way minder gevaarlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:06

Koord is idd imo niet echt veilig aan prikpaaltjes omdat je het dan niet strak kunt houden. Ben zelfs geen voorstander van koord als vaste omheining...werkt namelijk als een kaaschaaf.

Maar prikkeldraad is nog veel erger. Dan trek je alle vlees aan gort.

Schrikdraad als dun lint op prikpaaltjes is imo wel veiliger, dat knapt namelijk veel eerder Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:12

Onzin, prikkeldraad komt helemaal vast te zitten in het vlees. Schriklint is imo het veiligste ook als het niet aan staat (als er hier een blijft hangen en ze trekken het lint mee springt dat los op een verbindingspunt).

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:19

igor001 schreef:
koort in het stukje waar ze stond. maar ze was vast komen te zitten en zat er helemaal in verwikkelt. prikkeldraad dat goed vast zit wikkelt niet zo snel denk ik.

allebei wikkelen even snel, ligt er aan hoe vast je het doet. als je t allebei goed vast zet is schrikdraad toch echt beter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:22

Draad is erg scherp, zeker dat dunne, dat gebruik ik om die reden ook niet. Lint is beter, maar dan heb je nog dat dikke witte draad dat gebruik ik dan wel. Idd schrikdraad aanzetten, maar dat hebben ze snel door als er ergens een draadbreuk zit, de stroom af staat.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:04

Charaz schreef:
Onzin, prikkeldraad komt helemaal vast te zitten in het vlees. Schriklint is imo het veiligste ook als het niet aan staat (als er hier een blijft hangen en ze trekken het lint mee springt dat los op een verbindingspunt).

Ik ga hierin mee, pony van bij ons op stal heeft 2 jaar geleden in het prikkeldraad gehangen. Heel haar borst + de voorbenen lag open, het heeft maanden geduurd totdat alles dicht was maar nu nog zie je de littekens...

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:13

Ik ben het niet met je eens omdat:
prikkeldraad in het vlees gaat zitten (misschien dat schrikdraad wel snijd dat weet ik niet)
ik vind prikkeldraad ook niet echt bevordelijk voor manen en staart.

ik heb nu sinds 1,5jaar schrikdraad en ben er erg blij mee, tot nu toe nog geen rare dingen. nu we sinds kort een veulen hebben staat hij altijd aan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:22

Ik heb hele lelijke wonden van prikkeldraad gezien en aardig wat wonden van schrikdraad op de stal waar ik werkte..
Prikkeldraad en schrikdraad hebben dezelfde werking, het is dun en gaat erom heen zitten. Het grootste nadeel van prikkeldraad zijn de haakjes. Die gaan in de huid zitten en als het paard dan gaat trekken.. Brr.. denk er liever niet aan.

Ik heb van het zomer nog een draadongeluk mee gemaakt. Hier stond de stroom er wel op en daar werd je helemaal niet blij van. Paard in paniek, constant die schrokken krijgend. Ben me dood geschrokken.
Dus als ik dan moet kiezen waar ik mn paard in vast zou willen hebben, dan toch echt wel in draad waar geen stroom op staat.
Gelukkig zijn de mijnen dan zo slim om te wachten totdat er iemand komt helpen..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:27

igor001 schreef:
prikkeldraad dat goed vast zit wikkelt niet zo snel denk ik.

Schrikdraad dat goed vast zit ook niet.

Hier staat op het schrikdraad al een jaar of 2 geen stroom meer, en het bevalt me best eigenlijk.
Alleen het word binnenkort waarschijnlijk vervangen door dikkere paaltjes en breder lint, maar met dit draadje heb ik ook nooit problemen gehad.

silviaftmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:58

Het lijkt me logisch dat het prikkeldraad nog gevaarlijker is. Het schrikdraad is natuurlijk 'glad' terwijl het prikkeldraad met allemaal haken is. Schrikdraad vind ik het veiligst!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:59

Vind het grote onzin, als prikkeldraad goed aan palen bevestigd is en schriklint ook, zal naar mijn mening prikkeldraad altijd gevaarlijekr blijven dan schriklint

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:26

PP-->VSW

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:56

Prikkeldraad kunnen ze zich al helemaal aan verwonden, dus ik ben het niet eens met de stelling. Trouwens, een paard dat schrikdraad kent, en weet dat dat een flinke opdonder kan geven, zal al niet aan het prikkeldraad komen. Ze weten immers niet of het uitstaat of niet. De meeste paarden zullen er dan al niet aan komen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:12

Ik heb als ze verstrikt raken in de draad liever dat er geen stroom op staat dan wel stroom omdat ze anders schokken krijgen en veel harder gaan rennen dan wanneer ze er gewoon in komen.
Bij mij is heel vaak de stroom er af. Ze gaan niet door de draden heen omdat er geen stroom op zit, ze gaan alleen door de draden als ze ze te laat zien en niet meer op tijd kunnen remmen.
Roma is een paar keer achter de draad blijven hangen omdat ze met haar voorbeen ging slaan naar een paard aan de andere kant van de draad, maar aangezien ze nu bijelkaar staan gebeurd dat ook nooit meer.

Prikkeldraad is in geen geval een optie. We hebben zelf een nieuwe omheining geplaatst voor de oude pikkeldraadomheining en het plan is om een houten hek langs de wegkant te plaatsen en het prikkeldraad te verwijderen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:14

prikkeldraad is levensgevaarlijk net als gladdraad. heb je koord of lint. koord is ook gevaarlijk geeft brandwonden. ik heb zelf lint maar vind prikkeldraad en koord allebei erg gevaarlijk

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:46

schriklint is veiliger, maar dan moet je paard er dus wel respect voor hebben (en dat hebben ze helaas echt niet allemaal.. die van mij gaat er onder/doorheen, of er nu stroom op staat of niet). Maar iedere vorm van afrastering heeft zijn nadelen, dus als je paarden er normaal gesproken gewoon respect voor hebben is het een heel stuk veiliger dan prikkeldraad.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:49

Paardenverzekeraars nemen denk ik niet voor niets een clausule op dat bij Prikkeldraad in de weide schades die daardoor ontstaan niet vergoed worden. Komt apart op je polis te staan!

Ik ben abslouut geen voorstander van prikkeldraad, breed schrikdraad lijkt me het beste of een houten omheining (duur!!) met een lint daarboven gespannen.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:49

Onzin!!!
Ik heb ooit een groot 2 jarige paard gehad maar one wei was afgemaakt maar mijn paard was uitgebroken van schrikt door zijn vorige eiegenaar zo dom was om hem in de wei te gaan longeren, hij ging de loop op en ging door de schrikdraad en ze is in ene wei gerend ( niet van ons) met prikkeldraad now har benen waren bijna vernield door die stomm man Verdrietig Huilen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:53

Nee hoor, jou pony is door de draad gegegaan omdat het stroom uitstaat. Maar dit had ze even goed geprobeert bij prikkeldraad waar geen stroom op staat. Dat had toch wel voor ergere wonden gezorgt neem ik aan.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:27

Hier rende ze vanmorgen door de schrik draad....ben weer blij dat het een drun draadje was, geen prikkeldraad...

LH_Ashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:37

Ik vind prikkeldraad veel gevaarlijker, als ze daar invast zitten trekken ze hun hele huid kapot.