Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En dat scheelt toch behoorlijk in de kosten met de prijzen van tegenwoordig.femmefatale1 schreef:Nee hoor, de echte hopen gaan eruit, de losse drollen blijven liggen..
Verder deed ik elke 3 dagen een halve baal erbij, en 1x per week de natte plekken eruit..
Is een handigheid die je moet krijgen...
Judje schreef:Hoi!
Ik ben ook zo'n perfectionistische muts en heb mijn paarden ook op vlas.
Een keer per week haal ik de natte plekken uit de stal en elke dag de drollen, ook de kleine stukjes. Zo houd ik mijn vlas echt heel lang heel schoonEn dat scheelt toch behoorlijk in de kosten met de prijzen van tegenwoordig.
Als ik de wekelijkse 'grote schoonmaak' doe gooi ik ook alles op bergen en vallen de drollen naar beneden.
De rest van de week doe ik het zo:
Ik haal eerst met de vlasriek (zoals ik dat ding noem) alle hopen er uit.
Dan met de handschoen haal ik er uit wat ik zie liggen aan kleine drollen. Dan met de hark van de link ga ik alles netjes weer recht harken en alles wat ik dan tegen kom pak ik ook met de handschoen op. (heb gewoon neopreen thermohandschoentjes ervoor, maar eigenlijk zijn tuin/werkhandschoentjes het fijnst)
http://www.franz-jost.com/weimages/prod ... 4_zoom.jpg

is veel makkelijker en zeker voor de kleine stukjes gaat dat sneller dan steeds zeven met de vlasvork voor elk minidrolletje 
lonnie schreef:waar kan je ergens zo'n vlasvork halen nouvel? of heb je n plaatje hoe dat eruit ziet? alles aan materiaal wat bij ons op de manege staat en wat stalgenoten die vlas hebben gebruiken, vind ik zo onhandig, de helft van de mest valt er nog steeds uit of je neemt toch heel veel vlas mee
Liesje89 schreef:De echte drollen haal ik eruit met de zaagselriek.
lonnie schreef:waar kan je ergens zo'n vlasvork halen nouvel? of heb je n plaatje hoe dat eruit ziet? alles aan materiaal wat bij ons op de manege staat en wat stalgenoten die vlas hebben gebruiken, vind ik zo onhandig, de helft van de mest valt er nog steeds uit of je neemt toch heel veel vlas mee