voltage stroomdraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

voltage stroomdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 12:16

Hoeveel volt hebben jullie op de stroomdraad staan?

Ik heb een haflinger en twee minishetten en sinds ong 1 week, ontsnapt een van die minishetten steeds. Gelukkig wonen we zeer landelijk en is er nauwelijks verkeer hier, maar hij wandelt wel elke nacht het dorp (ong 15 huizen) door en komt vervolgens smorgens doodleuk bij de voordeur weer aanzetten.´Ondanks nauwelijks verkeer en terugkomen is het toch een probleem, want hij banjert natuurlijk bij mensen door de tuinen en vanmorgen was hij ook aan de diarree. Hij is nogal een veelvraat, dus erg gezond kan het nooit zijn.
De andere twee blijven keurig in de wei.
Het grootste gedeelte van de wei (1ha) is afgezet met dubbele stroomdraad, maar we vermoeden dat er te weinig stroom op straat en dat de ontsnapper, tommy, het door zijn megapels nauwelijks voelt, dus we gaan dit weekend de stroom controleren met een apparaatje. De vraag is.... hoeveel volt is aan te raden bij paarden? Mogelijk geeft de draad de stroom niet goed door of is het apparaat te licht...

Judje

Re: voltage stroomdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:47

Dat zou ik even na moeten kijken,
maar een tip die mij pas te oren is gekomen: is het aanbinden van ijzerdraad in de manen van je shet, zodat ze de stroom wel voelen.
Het schijnt dus dat paarden met veel manen de stroom niet meer voelen door de manenbos en dus wel wanneer je hier stroomdraad doorheen vlecht (tijdelijk).