Naar de binnenbak, buitenritje of niet rijden???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassanova

Naar de binnenbak, buitenritje of niet rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 18:50

Wat doen jullie?

Naar de binnenbak? Alleen buitenritjes maken of helemaal niet rijden met dit weer??

Mijn bak ziet er echt vreselijk uit, hij is niet gesleept voordat het ging vriezen dus drama.

Nou ben ik helaas weer gezakt voor mijn aanhangerrijbewijs dus naar de binnenbak kan ik ook niet.

Ik zit nu te denken om maar lekker buitenritjes te maken zodat hij wel iets van beweging krijgt.

Jullie?????

Evelijn

Re: Naar de binnenbak, buitenritje of niet rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:52

Voor mij is het vooral buitenritjes maken, vind m'n paard ook wel leuk. Soms even naar de kleine binnenbak van de buren. Maar ach goede stapritten door het dorp zijn ook goed voor hem.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:54

mijn paardenbeest bidt elke avond om vorst, ik weet het zeker!
ik rijd alleen nog buiten nu nl Lachen heb een mooi rondje gevonden, doe ik half uurtje/3 kwartier over Lachen dus dat is een mooie voor na school Ja
hij vindt het wel prima zo Lachen en ik stiekem ook wel hoor Bloos

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:59

Tja best moeilijk nu, ik doe wat stapoefeningen afentoe in het bos op de wat vlakkere paden, en ik ga afentoe naar de binnenbak van mijn rijvereniging, maar dat is ruim 20 minuten rijden met de auto en trailer alleen heen. Mijn paardje heeft een tijd stil moeten staan en ik mocht hem eindelijk nu weer een beetje rijden maar dat lukt nu niet echt door de vorst, was ook vergeten mijn bak te slepen maar was anders toch te hard, wel lopen mijn paarden de hele dag in de wei (die is vlak).
Laatst bijgewerkt door moniquelucky op 19-12-07 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:01

Wij hebben op stal een binnenbak en buitenbak, dus ik kan kiezen.
Ook staan we vlakbij het bos, dus we maken ook buitenritten.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:02

Als er een bak aanwezig is, dan is deze niet gesleept.
Maak dus buitenritten, heb geen binnenbak of vervoer ergens heen.
Op de ene locatie waar ik rijd, is het alleen maar asfalt stappen dus daar zet ik het rijden op een laag pitje.
Gelukkig heb ik ook nog een andere locatie waar ik rijd en daar kan ik lekker het bos in en af en toe nog een stukje draven.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:04

ik heb geen bak Clown
ik moet nodogedwongen buitenrijden, of van die voetbalveldjes.. wat met dit wweer geen doen is

op dit moment wandel ik der alleen Clown tis allemaal vele te nat, en te glad Bloos

ze zal de volgende keer wel wweer ene bom zijn maarja Tong uitsteken

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:10

Ik heb geen bak en de wei is keihard en hobbelig *zucht* dus bij mij zijn het ook wandelingetjes aan de hand, en in het weekend buitenrit (vooral stappen en af en toe een drafje) met een vriendin. Normaal ben ik een fan van de winter, maar nu ik een paard heb, hoop ik dat het snel trug lente is! Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:11

Solleke_Noah schreef:
Normaal ben ik een fan van de winter, maar nu ik een paard heb, hoop ik dat het snel trug lente is! Haha!

Ik vind winter ook leuk, alleen met vorst is het met de paarden en het rijden niet zo makkelijk, dat is wel minder.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:18

moniquelucky schreef:
Solleke_Noah schreef:
Normaal ben ik een fan van de winter, maar nu ik een paard heb, hoop ik dat het snel trug lente is! Haha!

Ik vind winter ook leuk, alleen met vorst is het met de paarden en het rijden niet zo makkelijk, dat is wel minder.

ik vind het nogsteeds héérlijk
paard een kerstmuts op zijn hoofd, en gaan met die banaan Lachen (scheelt wel dat die van mij braaf is buiten Lachen ) rijd nu al een week alleen nog buiten (en ook net een week bitloos Bloos ) en ik merk aan hem dat hij heel vrolijk is en tegen mij anders doet nu Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:21

ik huur 2 x per week een binnebak die is op net 5 min stappen afstand. en ga 2 x per week een buitenrit maken dat is of bos of straat

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:23

Ik heb gewoon een binnenbak, mijn paard staat op een manege dus ideaal. Lachen Ik heb wel medelijden met jullie Nagelbijten / Gniffelen

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:25

Buitenbak op stal is volgens mij niet gesleept en ook keihard, binnenbak is meestal bezet en te klein & zwaar om in te rijden. Alleen naar buiten gaat niet... en met stapwerk in de bak gaat m'n pony z'n aandacht op andere dingen zetten waardoor hij druk en schrikkerig wordt. Het enige wat ik kan doen is wandelen en longeren in de binnenbak als deze vrij is .

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:26

Ik rijd gewoon buiten. Ze loopt overdag wel van 10-15 buiten en daarna rijd ik haar even een rondje over de weg. Gaat goed.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:27

onze buitenbak wordt 3 keer p dag losgekrabt.. ziet er super uit!! kan dus gewoon thuis rijden Knipoog

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:32

Mijn paardje heeft even vakantie. Als het aankomend weekend nog niet dooit dan ga ik met haar naar de binnenbak.
Even vakantie kan ook geen kwaad(zowel voor paard als ruiter) Ik ga natuurlijk wel iedere dag even kijken en ze staat wel op de wei.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:16

Bij ons is de bak ook helemaal vast gevroren.. Ik heb van de week een buitenritje gemaakt met 2 meiden van stal dat niet egt goed afliep, dus buitenritjes in me 1tje zit er niet egt in! en vooral niet nu ze zo fris is.. trailer heb ik niet dus kan ook neit naar een manege rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:19

Lekker buitenrijden Haha!

Paard hoor ik niet klagen tot nu toe Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:20

Beiden Knipoog

Ik heb 1x per week les in een binnenbak, daarnaast ga ik nog 1 of 2x per week vrijrijden in een binnenbak in de buurt en maak meestal 2, soms 3 keer per week een buitenritje. Nu dus stapritjes, hoewel we vandaag in het bos op de paden met vlakke grasbermen en blaadjes af en toe een stukje rustig konden draven.

Mijn paard is nog erg braaf met de stapritjes buiten, maar denk dat het helpt dat ze de hele dag buiten lopen en nu in elk geval meedere uren op redelijk zacht land zodat ze af en toe nog even harder kunnen dan voorzichtig stappen Knipoog En natuurlijk omdat we toch nog regelmatig even de benen kunnen strekken in een binnenbak.

Moet er niet aan denken dat mijn paard de hele dag op stal zou staan omdat het buiten onbegaanbaar is en dat ik dan alleen over de weg zou kunnen wandelen aan de hand of stappen onder het zadel.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:22

Ik ben ook alleen buiterritjes aan het maken, Is leuk hoor *iedergeval ik vind het leuk en mijn bijrijdpaard ook* Lekker in de kou een drafje en lekker stappen langs de weilanden Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:23

De bak is zo slecht dat we nu al het hele seizoen buiten rijden. Aangezien de ruiterpaden nu ook bevroren zijn wordt het op de weg rijden Boos!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:24

Binnenbak of longeren. Zelfs een buitenritje (als de grond niet bevroren is).

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:26

Ik stap een half uurtje aan de hand over de weg. Eigenlijk best wel lekker, en voor een weekje vorst is er niet zo'n probleem zo. Vandaag expres een les genomen (Herman Wientjes, half uur, en nog wat zelf van te voren losrijden) en dat ging best heel lekker. Wel flink bokken naar mijn benen wat ze anders echt nooit doet Lachen. Echt vervelend wordt het pas vind ik als het weken lang vriest...

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:28

Voor mij is het nu (jammergenoeg) alleen maar naar buiten gaan..
Trainen gaat ECHT niet met dit weer. De bak is KEI en KEI hard!

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:28

de bak is te hard dus ga ik wel buitenrittenmaken.
Ze staat ook overdag in de weide met andere paarden.
Groetjes
xxx