mijn vraag is vast wel terug te vinden via Bokt, maar ik heb wegens verbouwing thuis even geen internet meer en moet het daarom vanop het werk doen. Je begrijpt wel dat ik dan niet de tijd heb om Bokt uren af te schuimen op het antwoord op mijn vraag terug te vinden, maar ik kan wel af en toe eens stiekem komen piepen naar de antwoorden. 't Is ook vrij dringend want ik moet deze week een beslissing nemen.
We hebben een grote wei achter ons die al een hele tijd werd verwaarloosd, tot wij in augustus klacht indienden wegens overlast van pollen e.d. Toen hebben ze de wei mooi afgemaaid en kwam ik op het lumineus idee om de eigenaar een voorstel te doen. Dat ik gratis de wei kan gebruiken voor m'n pony en dat ze zo ook onderhouden blijft. Nooit antwoord op gekregen.
De wei is eigendom van de gemeente en zal eind 2008 vemoedelijk omgebouwd worden tot waterzuiveringsveld, maar nu kreeg ik gisteren opeens (helemaal niet meer verwacht eigenlijk) een hoop documenten (contract) dat ik dus de wei gratis mag gebruiken tot zij ze terug vorderen - ten vroegste eind 2008.
Dat is voor mij dus echt fantastisch want nu kan m'n pony het hele jaar echt aan huis blijven.
MAAR nu wil ik even weten (want uiteraard is dit geen paardegras hé..) wat ik best met de wei kan doen voor ik m'n pony erop zet (rond maart). Want het gras staat al erg dik.
Deze zomer is ze ook op een volle wei gegaan, maar dan echt stukje per stukje. Kan ik dit ook hier doen of is het beter om het eerst te laten maaien? Sommigen zeggen dat de eerste snee er moet af zijn ivm hoefbevangenheid enzo.
De wei is namelijk praktisch niet meer bereikbaar met een traktor sinds die keer dat ze zelf zijn geweest. Dus als het anders kan, dan liever eigenlijk.
Graag snel tips
want ik moet deze week beslissen wat ik ermee doe. Als ik het contract teken dan moet ik de boel ook wel onderhouden en daar heb ik geen zin in als mijn pony er toch niet komt te staan. Wil even de mogelijkheden bekijken.