vreemd hengster gedrag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

vreemd hengster gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 21:48

ok afgelopen 2 dagen al doet een hengst erg vreemd om eng van te worden

normaal ik hem los gooit doe ik halster om + halstertouw vast 9/10 wil die naar de merries gelijk rennen of naar het eten soms verlies ik het grip en rent die even los tot ik hem weer snel pakt. maar sinds gistr en vandaag loop die mee als een engeltje Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb hem zelf vandaag al zonder halstertouw los kunnnen gooien

Heb die soms aan me al overgegeven of hoe zit het? Ik kon hem zelf vandaag rustig vast zetten en hoeven uitkrabben/poetsen buiten bij al die merries in de buurt toen hij weer eruit ging.

8nnemiek

Re: vreemd hengster gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:45

Losgooien met het halstertouw nog aan het halster?? Laat je dat gewoon op de grond hangen? Lijkt me erg gevaarlijk.

Misschien heeft iemand anders even met het paard gewerkt, en even aangepakt..
Of misschien had hij even een goeie dag Lachen

Zo te horen accepteert het paard je niet als leider, zomaar wegrennen dat mag echt niet. Ga met hem grondwerken, Parelli bijvoorbeeld, en zoek iemand die je ermee kan helpen.
Paarden geven zich niet vanzelf over, hooguit voor een heel korte tijd, wil je dat hij altijd blijft luisteren dan zul jij daar iets voor moeten doen. Vooral je houding is belangrijk, blijft consequent en zorg dat hij áltijd op jou blijft letten.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:54

Ze bedoelt dat ze hem begeleid met enkel een halster om.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:25

Als ik je verhaal lees verbaas ik mij over de wijze waarop je schrijft dat je het paard niet meer onder controle hebt en af en toe los loopt. Zeker omdat het hier een hengst betreft. Ook geeft je weinig informatie zoals wat de leeftijd van het paard is, of het paard ook gereden wordt, hoe verder het stalgedrag is, etc.

Verder vraag ik mij af of het dier gezond is. Eet het goed, is de tempratuur goed, etc. Meestal heeft een directe verandering van karakter niet zozeer te maken met onderwerping, maar met het niet lekker in z'n vel zitten.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 15:20

mwa die hengst krijg ook niet veel aandacht. En bedoelde natuurlijk niet met halstertouw losgooien. maar halstertouw los van halster doen op moment hij het bak in rent.

Het eerste wat hij ook altijd denkt is eten of de heerlijke merries