Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

runningkawa schreef:
Judje schreef:Ik vind het aan huis hebben staan van de paarden echt ideaal,
maar ik ben het er wel mee eens dat het wordt geidialiseerd. Niemand die voor je voert, ze binnen of buiten zet, de stallen doet en noem maar op. Iets kapot? Niet vragen, zelf maken! Het onderhoud en het zelf maken.Daarnaast zijn de faciliteiten op stallen vaak beter en ken ik genoeg ruiters die oa geen genoegen nemen met alleen een buitenbak.
Judje schreef:@polly2: begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook heerlijk alles om zelf te doen, op mijn manier en op mijn tijd. En inderdaad, de enige rotzooi die je op hoeft te ruimen is die van jezelf.
Wat ik alleen wil zeggen dat een deel van de paardenliefhebbers die geen paarden aan huis hebben vaak het beeld idealiseren, al is het niet voor iedereen een probleem, maar ik ken er ook genoeg die niet die moeite willen doen en blij zijn hun paard alleen te pakken voor de training of de wedstrijd.
MysticTinker schreef:Die van mij staat op een weitje met paddock en uitloopstal, samen met één ander paard. De eigenaresse van het andere paard komt een keer per dag voeren, en ik voer de andere keer.
Het is echt heerlijk, ik vind het zeker ideaal![]()
Het is helemaal niet veel werk bij ons. M'n paard heeft alleen rubberen matten in de stal, dus dat hoef ik alleen soms met de bezem schoon te vegen. De mest leggen ze op een paard hoopjes altijd op dezelfde plekken buiten in het zand, dat is zo opgeruimd. Even een emmer voer geven, water bijvullen, en verder hoeven we eigenlijk niks te doen. 's Morgens zetten we het hek naar de wei open, en 's avonds komen ze zelf de paddock in, hooi eten, en kunnen we de poortjes dichtdoen.
Echt heerlijk, ook voor de paarden, en lekker rustig
imker schreef:Als ik ze niet aan huis zou kunnen hebben, zou ik uberhaupt geen paarden van mezelf willen.
Nu ik ze aan huis heb, merk ik pas het verschil waar ik mij eerder niet eens bewust van was!