Ik moet een nieuwe toplaag hebben.
Ik heb ongeveer 10 jaar geleden een bak aan laten leggen met drainage om de 3 meter, worteldoek en grind en zand, toen rivieren zand erbij en daar doorheen megatop en toen nog 5 cm megatop eroverheen. ( dit had ik toen besteld bij Zorgdrager) Het ging geweldig ik kon eigenlijk het hele jaar door in mijn bak rijden, nooit nat en nooit zwaar. Na 5 jaar kwam er wat teveel zand omhoog dus ik wilde een nieuwe lading erover heen doen dus ik zorgdrager bellen maar die had het niet meer.
Ik ben dus opzoek gegaan naar iemand anders die het had en kwam toen aan een telefoonnummer van iemand die het bezorgde dus die gebeld en besteld. Het hout kwam en wat mijn dit keer opviel is dat het rook naar een bos en dat kan ik me van de eerste keer niet herinneren.
Dus na 2 jaar werd mijn bak natter en natter, het werd een grote bende van modder. Eerst dachten we dat de worteldoek misschien stuk was dus wij stukken uitgegraven maar wat we zagen dat was dat het zand onder de modder/houtlaag gewoon droog was dus het hout was gewoon weggerot.
Ik heb nu zomaar het idee dat ik geen megatop heb gekregen maar misschien naaldbomenhout snippers.
Ik zit nu dus van wat ga ik doen. Straks krijg ik weer hetzelfde als wat ik nu heb terwijl het mee de eerste perfect beviel dus weet iemand een adres waar ze dus echt megatop snipper hebben.
Daarnaast zit ik te denken aan kokos, wat is daar de ervaring mee?
En ik heb een bak gezien die in de zomer en nu met de nattigheid er heel goed bij ligt en dat is zand gemengt met hele fijne schelpjes. Heeft hier iemand ook ervaring mee?