Manen, staart en benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovesHerPony

Manen, staart en benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:07

Voor wedstrijden was ik de manen, staart en lijf en vooral de (witte) benen van de pony's heel goed. Toch wil het me niet lukken de staart en manen mooi, vol te laten vallen. Daarnaast blijven de benen nooit 100% wit hoewel ik nog zo mijn best doe.

De benen worden gewassen met paardenshampoo. Daarna gedroogt en met bandages op stal gezet, stal is met vlas dus goed schoon (iedere dag uitgedaan).

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Jiill_

Re: Manen, staart en benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:11

Ik was mijn pony's gewoon voordat ik op wedstrijd moet.. kunnen ze zichzelf ook niet vies maken Clown

Edit; om de staart vol te laten lijken; maak ik 3 vlechten als hun staat nog nat is .. daarvan maak ik 1 vlecht.. poepen ze de staart niet onder én als je hem uitkamt ( de volgende dag ) ontploft het zodat er wel volume in zit Vork
Laatst bijgewerkt door Jiill_ op 12-12-07 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:12

ik sluit me aan bij jiill dan blijven ze zeker schoon Pling

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:13

nog iets .. Tong uitsteken ik weet niet waarom je de manen vol wilt laten lijken .. maar ik heb daar geen tip voor want ik vlecht ze gewoon in .. ik doe gewoon met naald en draad knotjes maken Lachen

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:17

het hangt idd af wnr je je paard wast hé. transportbeschermers? mss bevuilt ze zichzelf op de van?

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:17

zoo ik ben wel heel inspiratievol vanavond Clown maar; mijn pony's benen worden voordat ik op wedstrijd ga ingekleid.. met zweedse klei is goed voor de pezen e.d maar het word dus ook helemaal wit Huilen van het lachen als je het de volgende dag eraf borsteld blijft en zo'n poederig wit laagje achter .. dus zijn ze nog wel wit Haha! .. jeuj weer zo'n goed idee..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:19

Je kan ook de benen opscheren, blijven ze makkelijker schoon.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 18:55

Scheren doe ik liever nog niet. De manen is bedoelt voor op springwedstrijd (ik ben dat geknot wel een beetje moe tussen al dat gedressuur door)

En vast bedankt voor de adviezen Knipoog (ze worden bij mij altijd de dag van te voren gewassen alleen het blijft toch nooit helemaal en transportbeschermers hebben we niet maar voor de rest kan ik het altijd proberen)