In een strijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

In een strijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 19:34

Oke ik zit dus met een vriendin in de strijd wat betreft buiten rijbakken.
In Nederland heb je nu eenmaal veel last van regen, en maakt het buiten rijden niet altijd prettig.
Je hebt buiten bakken die zijn gedraineerd en sommige niet.
Zij beschikt over een rijbak met lemen ondergrond en een zandlaag van 10 cm. In de zomer is de rijbak perfect maar nu is het aan de mindere kant.
Als je loopt voelt de rijbak redelijk stevig aan maar met een paard is het vrijwel niet te doen.
Het paard zakt dus weg met de hele hoeven, je merkt ook met rijden dat het niet fijn gaat.
Nu zeg ik dat er voorlopig beter niet in kan rijden en effe een beetje laten aandrogen.
Ik heb haar ook gezegt op er een toplaag over heen te doen van bijv All weather tuft. Zei geloofd mij niet. Volgens haar ben maar wat aan het verzinnen.
Ik heb zelf ook een rijbak aan huis waar ik geen problemen mee ondervind (gelukkig)
Maar vaak rijden we samen dan komt zij naar mij en dan ga ik naar haar. Met z'n 2 is gezelliger dan alleen. Maar op die manier rij ik liever alleen thuis.

Hoe kan ik haar aan het verstand brengen dat haar rijbak nu niet echt geschikt.
Wij zijn notabene volwassene en allebei moeder en dan nog zo'n kinderachtig gedrag.

fuego3

Re: In een strijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:05

ik denk dat je gewoon moet zeggen dat je het niet ziet zitten met jou paard in die bak waar hij zo ver in weg zakt.
Wat zij zelf doet ja .. daar kan je niets van zeggen als zij niets van je aan neemt. maar dan loop je het risico dat je een tijd alleen moet rijden. ik denk dat je zelf een afweging moet maken van waar je zelf voor staat.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 14:48

Zelf ga ik voor de gezondhied van mn paarden. IK heb haar vandaag ook al gezegt dat haar paard ook tijdelijk bij mij kan zetten da hoef ze s'avonds niet door het donker. Maar ja ze moet et zelf weten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:26

effe of-toppic! wat hebben jullie een luxe. Ik vind dat je haar een mooi aanbod hebt gedaan.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 11:23

Ja dat vond ik zelf ook al. Ze belde me gisteravond op dat haar paard kreupel loopt, ik had echt zo iets tja hoe zou dat toch komen he. toen heb ik gewoon opgehangen.
Heb haar daarna nog een sms gestuurt dat het aanbod er nog steeds is. Ik kan ook gewoon de box verhuren dan verdien ik er nog aan. Ze is een goeie vriendin van me dus vandaar dat haar het aanbied, ook nog wel voor noppes.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:36

Ben niet te hard in je vriendschap en heb het er eens rustig met haar over, maar leg niet te zeer de nadruk op dat jouw bodem beter is.
Pak het subtiel aan!