) ben ik bezig met Lady. Lady is een 2.5 jarige merrie die net uit de opfok komt.Ik heb vaker veulens/jonge pony's "afgericht" maar dat waren shetjes, of welshjes, of op zijn hoogst een keer een C ponietje.
Lady zit echter dik aan de 165. Ze is niks gewend en vrij schrikkerig. Als ze schrikt maakt ze zich groot en gaat zenuwachtig staan drentelen, maar ze springt me niet in mijn nek ofzo.
Ik kreeg van Nimber de tip om het met een longeerlijn te doen, Longeerlijn door de ring naar mijn hand zodat ik zelf mee kan geven mocht ze gaan hangen.
Ik weet niet waarom maar toch durf ik het niet goed aan.
Denk dat ik het enger vind dan Lady zelf, maar goed

Iemand anders nog advies?

Truukje geleerd", dacht hij. Hij heeft het nooit meer afgeleerd. Moest hem regelmatig een schop onder zijn hol geven, en dan stond ie wel weer, ook aan de kettingen in de wasplaats was het een l*l. Hij vloog soms bijna over de kop... 
) Mijn vader weet het inmiddels ook, hij zette de paarden altijd vast aan een ketting die aan de muur vastzat, maar dat doet hij ook niet meer: vervelende jaarling was bij het bekappen gaan steigeren, en met één been over de ketting gekomen, veel paniek, been niet terug kunnen krijgen en uiteindelijk hebben ze de ketting door moeten slijpen.... Oud, maar nu pas wijs
Gelukkig hield het paard er niets aan over...