over een luchtzuiger. ( please reacties)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 21:18

Ik zou het ook niet doen. Je kan veel beter een gezond paard kopen, er bestaat altijd risico op ongelukken en ziektes, en ook al gaat het soms wel goed, als het paard luchtzuigt is die kans toch nog ietsjes groter. En idd, het geluid is verschrikkelijk Frusty Boos! Pony bij ons op stal doet het ook, en je wordt helemaal gestoord van dat 'geknor'(zo klinkt het echt, heel rotgeluid)

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-01 21:33

hoi,

maar met zijn band om doet hij het niet echt niet!!
en dat geluid heb ik alleen nog maar gehoord toen ik zijn band net af deed. om te gaan rijden, 2x heel zachtjes
en er staan verder geen paarden.
groetjes heleen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 08:44

Nooit kopen!!! Zo'n paard is eigenlijk niet helemaal gezond in de kop (niet banketstaaf bedoeld voor mensen die een luchtzuiger op stal hebben) en heeft ook veel grotere kans op koliek e.d.

Denk er ook eens aan waar je hem wil stallen, ik zou bij mij op stal nooit een luchtzuiger willen hebben!!! Het gevaar bestaat altijd dat andere paarden het overnemen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 09:29

Hoi My Dominique,
Sorry als ik er helemaal naast zit, maar volgens mij heb je beslissing allang genoemn. Je wilt alleen van ons een bevestiging, maar zi=o te zien krijg je die niet.
Je moet doen wat je zelf wilt en dan ook de conseqenties aanvaarden voor wat je gedaan hebt. Of je hem nu wel of niet gekocht hebt.
Groetjes

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-01 12:20

hoi, ja ik denk dat je gelijk hebt
groetjes heleen

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 13:31

Poeh, ik heb ook een luchtzuiger gehad, die tevens weefde en niet vast kon staan. Ik kocht dit paard (Engelse Volbloed) van een kennisje en kende dit paard erg goed. Het paard had eerst een gewone luchtzuigband om maar dat hielp niet, toen heb ik die Miracle Collar geprobeerd en die hielp wel. Mijn paard liep zoveel mogelijk buiten en kreeg een dubbele hoeveelheid hooi als ze op stal stond, om haar bezig te houden. Koliek heeft ze nooit gehad.

Persoonlijk heb ik niet zoveel moeite met luchtzuigers en wevers, maar verkopen lukt je bijna niet, is mijn ervaring. Ik heb liever een luchtzuiger dan een klever (zoals mijn Kaminka), want dat is pas echt lastig en ook redelijk gevaarlijk in de omgang. Maar ja, das persoonlijk.

Het is gewoon triest dat sommige paarden zo'n rottige gewoonte hebben ontwikkeld en is meestal helemaal niet nodig geweest. Mijn paard is als renpaard gebruikt en al heel jong volgestopt met kilo's krachtvoer en zo weinig mogelijk hooi (want daar krijgen ze een buik van en een renpaard moet zeer slank zijn...). Zo'n dier barst van de energie en gaat zich vervelen. En dan krijg je dit soort grappen. Arm paard.

Ik kan je niet adviseren om een luchtzuiger te kopen, maar ik weet wel dat mensen er vaak erg hysterisch over doen, terwijl het niet nodig is. De ernstige gevallen (zoals die van Pril) uitgezonderd, dat is hopeloos!

Succes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 15:29

Dominique: je kunt hier natuurlijka ltijd nog naar het oordeel van dhr. offereins vragen op het medisch forum. Vraag hem ook eens wat de kosten van een operatie ter verhindering van luchtzuigen zijn.
succes