net dat om kuilbaal zit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TheaD

net dat om kuilbaal zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 20:14

Als je een kuilbaal koopt zit daar zo'n net omheen, als dat er nu niet helemaal goed afkomt en je paard zou er een stukje van opeten kan dat kwaad, Of is het biologisch afbreekbaar ofzo?
wie kan me meer vertellen?

virgin_lady

Re: net dat om kuilbaal zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:50

volgens mij kan dat wel kwaad. is toch plastic

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:50

ja is plastic....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:52

Ik denk dat de kans vrij klein is dat je paard het ook daadwerkelijk op zal eten. Paarden zijn over het algemeen kieskeurige eters en ze kauwen hun voer goed en werken strotouwtjes ed er meestal wel weer uit tijdens het kauwen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:55

Het is niet afbreekbaar als ze het eten maar normaal gesproken poepen ze het na een paar dagen wel weer uit.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:35

het is geen net maar plastic.
plastic is altijd slecht, maar bij zwart plastic is het tijd om de dierenarts direct te bellen want deze verkleeft aan de ingewanden.
je zult dus gewoon altijd goed moeten opletten dat er geen plastic meer tussen zit, al zullen veel paarden het wel laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:12

Bij ons zit altijd wit plastic om de balen. Als ik het er af haal dan knip ik het van boven tot onder door en kan ik het er in een keer af trekken, meestal blijft er dan geen plastic zitten. Ik check er wel op, want ik wil niet dat ze dat naar binnen krijgen, misschien poepen ze het wel weer uit, maar ik neem het risico liever niet.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:18

Dat net is van soort plastic gemaakt.
Zo af en toe blijft er wel eens een stukje net hangen, meestal eet een paard dit niet op.
Het is natuurlijk niet goed om dit op te eten, maar als het maar hele kleine hoeveelheden zijn, dan poept het paard dit wel weer uit.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:19

Een haflinger krijgt apart hooi wat in zo'n net verpakt zit (rest krijgt kuil) en de staleigenaar had dat niet gezien en had dit met het voeren dus gewoon gegeven. Gelukkig zag de eigenaresse dit op tijd.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:20

Echt kleine stukjes kunnen denk ik geen kwaad.. gaat er gewoon van achter weer uit Clown

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 20:52

oke bedankt allemaal kan ik mn man gerust stellen, Het gaat om een baal waarvan het net iets beschadigd was en er heel misschien nog wat net in had kunnen zitten, we pluizen het uit voor we het geven, maar hij was toch nog bezorgt. nu gerust gesteld

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:35

Kleine stukjes kan geen kwaad, maar het moet natuurlijk niet vaak voorkomen, want het is en blijft plastic...