Probleem met manen trekken/uitdunnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Widner

Probleem met manen trekken/uitdunnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:33

Hallo allemaal,
Ik trek de manen van mijn pony, omdat als ze lange manen heeft ze zo zwart zijn en haar manen heel kort, dik en pluizig worden.
Maar nu mijn probleem. Ik heb haar manen vorig jaar door iemand laten trekken, en die kon ze ook met dat trekkammetje uitdunnen. Dus ze trok ook die wortels mee. Maar ik heb dat dus ook geprobeerd, maar als ik dan een plukje haar pak, en dan om dat kammentje doe en dan trek, dan breken haar manen zo een 2 cm boven de wortel af, geen gezicht dus. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen?

Een uitdunschaar is geen optie, tijdelijk is het mooi, maar als het dan weer gaat groeien lijkt ze net een wc borstel ofzo.

En als ik nu toch bezig ben Vork Hebben jullie mischien tips om netjes haar manen te trekken?

Groetjes Romy
Ik heb bokt en google af gezocht, er waren wel topics over dit onderwerp, maar ik kon er nog niet precies het antwoord uit halen dat ik zocht. Als iemand een topic weet waar dat wel het geval is dan hoor ik het wel.

Widner

Re: Probleem met manen trekken/uitdunnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 14:22

Niemand?

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:30

Het is erg moeilijk om adh. van je verhaal te zeggen wat je precies fout doet. Pak je alleen de onderste manen, wil je niet teveel manen in 1 x uittrekken en trek je ze in de groeirichting (ahw. eruitwippen) uit?
Het lijkt mij het verstandigste dat je dat meisje wat hem vorig jaar de manen getrokken een keer vraagt of ze niet wil komen kijken wat je fout doet en jou leert hoe het wel moet.
succes!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:55

Lijkt me idd handiger als er ieand op je stal even mee kijkt, zo moeilijk te beantwoorden....

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:58

Als ik ze trek dan draai ik de manen om het kammetje heen zo hoog mogelijk bij de wortels anders breek je ze gewoon af. Maar ik heb een kammetje gekocht met een mesjes erin (solocomb) echt superhandig. Je dunt ze zo niet echt uit maar ik vind dikke korte manen wel mooi bij een kwpn'er. Bij een haflinger of zo wordt het een ander verhaal.