Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik ga met de rest mee, meer naar buiten en meer ruwvoer.
Ja af en toe een klein beetje als tie zich verveelt.
Ze gaat elke dag naar buiten krijgt drie keer per dag hooi en ook nog brokken. Maar toch als het hooi op is gaat ze verder met het stro. Ze vindt het gewoon lekker en moet gewoon kunnen knabbelen. Ik heb een tijdje houtsnippers geprobeerd maar die at ze ook op! Toch maar terug op stro want ik heb liever dat ze stro op eet dan houtsnippers.
. Mijn paard kan daar niet tegen, ze moet gewoon kunnen eten dan gaat het goed. Ik ben blij dat ik ze nu zelf kan voeren, dat probeer ik op vaste tijden en paar keer per dag, om ze beetje bezig te houden. Hihi weten ze ook precies. 
. Stro eten is vaak verveling zoals hier ook al gezegd.... Tezza13 schreef:he.
en zij mengt de mest van je eigen paard er door zo dat hij niet veel op eet.
het klinkt vies maar bij haar werkte het goed.
Neonlight schreef:Waarschijnlijk hebben ze hier een ander stro-soort in de stal liggen, die de paarden lekker vinden. Er zijn stro-soorten waar maar weinig paarden van eten, en paarden die dat eten, zijn dus ook de probleemgevallen, want dat stro is het stro waar ze koliek van kunnen krijgen.
Goed stro is wel gezond voor het paard! Wij voeren iedere dag stro, hebben gezonde paarden en nooit koliek. Sterker nog, het voeren van stro wordt geadviseerd door een voedingsdeskundige die ervoor zorgt dat onze paarden een uitgebalanceerde maaltijd krijgen.