manen vlechte?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cynt_girl

manen vlechte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 20:50

hey hallo,
mijn haflinger heeft super erge korte manen.. ik wil deze zo snel mogelijk zo lang mogelijk krijgen..
hoe doe ik dat,,

ik heb wel iets gehoord over vlechten en 2 weken laten zitten maar dan krijg je die tog nooit weer netjes uitelkaar en is dat niet zielig.??

iemand tips?

Emori

Re: manen vlechte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:53

lengte van de manen is genetisch bepaald
vlechten helpt alleen om de manen dik te houden(zeggen ze)
ik vlecht de manen in uit noodzaak, blijven een dikke week zitten, en nee, is niet zielig
manen zittennooit meer in de klit

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:39

De manen van mijn tinker blijven altijd minstens 2 weken zitten, soms wel een maand of langer. En Dan hoef ik het elastiekje maar los te maken, beetje antiklit (cowboy magic detangler) erin, en dan vallen de vlechten er bijna vanzelf uit Lachen Dan een paar dagen los laten hangen, en weer nieuwe vlechten erin. Dat gaat prima.

puCkieJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:02

die van mij heeft ook altijd vlechten in.
Niet omdat ik ze langer wil maken maar vooral omdat ze dan niet zo in de weg hangen, tis gewoon veel makkelijker.
Ongeveer 1 keer in de twee weken haal ik ze eruit.
Cowboy magic erin en weer nieuwe vlechten erin. Wel doe ik ze steeds op een andere plek, zodat het niet steeds dezelfde plukken haar zijn die bij elkaar zitten.
Dus de ene keer 5 vlechten, dan 7 ofzo.. beetje uitproberen,

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:46

MissToseland schreef:
lengte van de manen is genetisch bepaald
vlechten helpt alleen om de manen dik te houden(zeggen ze)
ik vlecht de manen in uit noodzaak, blijven een dikke week zitten, en nee, is niet zielig
manen zittennooit meer in de klit

Zeggen ze ja, maar iedereen zegt weer wat.
Mijn ervaring is dat ze er voller van worden en ook stukken langer, en inderdaad, bij de ene haf gaat het sneller dan de ander, zo is er bij 1 haflinger hier, geschat zo'n 2 cm opgekomen na 1 jaar, en bij een andere haflinger misschien wel 20 cm!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:58

Vind het altijd moeilijk. Vriendin van mij meot vlechten anders struikelt het dier over zijn haar. Ik heb het een tijd gedaan totdat meneer jeuk had in zijn vlecht en dus de hele vlecht eraf geschuurd had. Nu durf ik niet zo goed meer te vlechtne maar het word nu ook niet langer omdat hij op zijn eigne voorpluk knabbelt met eten. En op zn manen staat als hij eet.

Flivla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:43

mijn VZ paardje heeft nu hele lange manen! Ze waren al lang, maar ik heb ze extra lang laten worden. Je moet het niet uitgebreid gaan kammen, ik haal de klitten alleen een beetje met mijn vingers eruit.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:22

Hoe kan dat dan? Dat ze langer worden van vlechten? Ik rij mijn tinker wel altijd met vlechten in dr manen, maar daanra doe ik ze alijd weer uit. Ben bang dat ze ze eraf schuurt omdat het jeukt ofzo..

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:27

Manen groeien echt niet sneller van vlechten. Zorgen dat je paardje goed gezond is (en niet schuurt...) dan groeien de manen vanzelf Knipoog

pootje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:31

Eefste schreef:
Hoe kan dat dan? Dat ze langer worden van vlechten? Ik rij mijn tinker wel altijd met vlechten in dr manen, maar daanra doe ik ze alijd weer uit. Ben bang dat ze ze eraf schuurt omdat het jeukt ofzo..

De manen worden niet langer van het vlechten maar omda het niet gaat klitten en ergens aan blijft hangen groeit het mooier(gelijker) en dus lijkt het of eht sneller groeit.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:27

oooh haha ik dacht al.. kon het me maar moeilijk voorstellen. Gelukkig heb ik geen schuurder.. en zijn haar manen prachtig dik en lang.

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:02

Ik doe het met een hengstenvlecht en haal elke dag uit en doe het dan weer opnieuw. Mijn fries heeft zomerexceem dus zelfde probleem. Korte stukjes kan je niet vlechten. Die doe ik dan gewoon in kleine vlechtjes.

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:01

helaas heb ik slechte ervaringen met vlechten.. iedere keer als ik mijn paard wilde vlechten..had ie de volgende dag overal happen uit van het schuren.. vlechten doe ik alleen met rijden

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:37

je kan tegenwordig extantions laten zetten. Ik ben er niet weg van maar zag het van de week een keer op marktplaats. haha Haha!

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:01

Als mijn verzorgpony haar manen alle kanten op gaan groeien, zet ik er vlechten in, laat dit een aantal dagen zitten, zodat het allemaal weer de goede kant op verder gaat groeien

Eline_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:44

Volgens mij kan je de manen van je pony niet extra snel laten groeien! maar ik weet het niet zeker!