Welke ervaringen met het overgaan naar een andere pensionsta

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

insun

Welke ervaringen met het overgaan naar een andere pensionsta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 00:42

Een vriendin van mij is in 1,5 jaar tijd 3x overgegaan naar een andere pensionstal. Elke keer werden haar gouden bergen beloofd, die dus niet nagekomen werden. Bij 2 stallen vond ik dat ze wel gelijk had, bij 1 van de drie vond ik het prima geregeld (aanpassen moet je je tenslotte overal, want het is nooit helemaal naar je eigen zin).
Ook een stalgenootje van mij is een aantal jaren geleden naar een een andere stal verhuist wat toch niet bleek te zijn wat ze verwachtte (ook hier werden de afspraken niet nagekomen), heeft daarna weer een andere stal gezocht en is ondertussen weer terug bij ons.
Nou vroeg ik mij dus af: worden er inderdaad vaak afspraken door pensionhouders gemaakt om nieuwe klanten binnen te krijgen die niet nagekomen worden.
Wie van jullie is wel 'ns van stal verwisseld en hoe zijn jullie ervaringen met jullie nieuwe pensionhouder (pos. of neg.) hieromtrent?

boemel

Re: Welke ervaringen met het overgaan naar een andere pensionsta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 07:33

Ik heb mijn paard 6 jaar en ze staat nu op haar 5e pensionstal. Bloos

Pensionstal 1: Mijn nieuwe merrie werd bij een andere agressieve merrie ingezet. Vervolgens raakte ze ernstig gewond en moest ze op stal blijven. (hoef in verband). De staleigenaar werkte er niet aan mee en zette haar gewoon met verband en al in de modder. Wel geprobeert om hierover te praten, maar hielp allemaal weinig. Terwijl in aanvang gezegd was dat alles in overleg mogelijk was.
Leek mij niet zo'n raar verzoek om gewond paard op stal te houden. Verwonding genas niet, paard knettergek. Daar na 1.5 week vertrokken.

Pensionstal 2: Bewust voor gekozen omdat dit een stal leek met meer know how. Ook hier in aanvang gouden bergen en "alles mogelijk". Voertijden zeer onregelmatig. Paarden kwamen weinig buiten. Regelmatig paarden los op straat, slechte omheining, stal een zooitje. Na de zoveelste, in mijn ogen te voorkomen, blessure en tig gesprekken opgestapt.

Pensionstal 3: Paard neergezet met peesblessure. Wel afspraak dat als genezen was ze min. 4 uur per dag naar buiten mocht en hooi gevoerd zou krijgen i.p.v. kuil. Paard kwam echter nauwelijks buiten en kreeg vaak natte kuil. Paard knettergek en veel aan de diarree. Eigenaar loog over zaken. (Zei dat paard wel buiten geweest was, terwijl dat niet het geval was). Paard weggehaald.

Pensionstal 4: Fijne stal, goed voor de paarden. Wel heel veel wisselingen in de groep, die mijn paard behoorlijk van slag maakte en ze zich hierdoo nogal ging afzonderen en afsluiten. Verder geen bijzonderheden. Was op zich best een goed adres. Vertrokken omdat ik geen uitrij-mogelijkheden had en het nogal ver reizen was.

Pensionstal 5: Tot nu toe wordt netjes aan alle afspraken gehouden (iedere dag buiten, halster af op stal, 2x daags brok voeren en niet weiden op stuk met prikkeldraad). Adres is vlakbij bos en vlakbij mijn huis. Mijn paard voelt zich daar fijn, ze is vrolijker als op de grootschalige stallen. Hoop hier lang te kunnen blijven staan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:44

Ik heb op 3 verschillende stallen gestaan met mijn pony voor ik hem aan huis kon zetten.
Er zat maar 1 stal bij waarbij de eigenaar dingen beloofd had die niet nagekomen werden achteraf en waarover/bij gelogen werd over hoevaak en hoeveel mijn pony buiten kwam. Ben daar om verschillende redenen uiteindelijk vertrokken.

Bij de anderen waren er andere redenen waarom ik verhuisd ben, bijvoorbeeld omdat ik graag betere bak wilde, of dat mijn pony op vanwege mok op stal moest en in die stal erg nerveus werd en er niet meer in wilde. De laatste stal (waar ik ook als eerste stond, maar vertrok op zoek naar betere kwaliteit rijbak en later weer terugkeerde vanwege panikerige pony op stal)) dus omdat mijn pony aan huis kwam.

Ik vind het belangrijk dat een staleigenaar duidelijk is in hoe hij werkt en wat er wel of niet mogelijk is, wat hij wil doen, en wat je eventueel zelf wel of niet mag doen. Kwaliteit van het voer vind ik belangrijk, zelf mogen uitmesten en opstrooien en veel buiten komen in wei of paddock, en die afspraken over uren buiten ook echt nakomen.
De kwaliteit van de bak/paddock/weiland kun je zelf wel bekijken...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:03

2e paard, 6e stal

Op de eerste stal kreeg ik een stalgenoot waarmee ik niet door een deur kon of wilde. Omdat ik steeds chaggerijnig werd als ik op stal kwam (de man was er altijd) ben ik uiteindelijk maar weg gegaan. Spijt als haren op mijn hoofd. Maar daar is het zo dat als je eenmaal weg bent je niet meer terug hoeft te komen...

Op de tweede stal kwam de eigenaar zijn afspraken niet na, paarden stonden veel te weinig buiten en toen ik na een maand al opzegde heeft mij paard ook een aantal dagen geen eten en geen schone stal gehad Boos!

De derde stal was heerlijk. De eigenaar was een boer en hij had zo zijn manieren maar daar pastte ik me wel op aan. Klein stalletje, leuke stalgenoten, midden in de natuur, kortom helemaal goed. Helaas kwam de boer te overlijden en hield de droom op te bestaan. Huilen

De vierde stal begon leuk, hij was heel groot maar toch best gezellig, leuke stalgenoten, mooie binnenbak, goede omgeving, allerlei activiteiten werden er georganiseerd. Minpunten; Elk paard eigenweitje van ongeveer tien bij tien, de paarden gingen naar mijn smaak te weinig naar buiten. Als het regende had de eigenaar geen zin om nat te worden en zetten hij ze niet buiten. Omdat hij ze allemaal aan de hand buiten zette was hij met ongeveer 45 paarden ook wel even bezig hoor. Reden om weg te gaan: De man was een draak en had beter varkensboer kunnen blijven. Heel jammer want voor de rest had ik er toch wel willen blijven. Maar hij maakte onderscheid tussen de klanten en ik was diegen waarop continu gevit werd. Ik kon werkelijk niets goed doen daar werd ik dus ook niet vrolijker van. Ik merkte dat ik uit ging rekenen wanneer de eigenaar er niet zou zijn om dan pas te gaan rijden. Maar dat is natuurlijk ook niks. Na een laatste knallende ontlading was ik het zat.

De vijfde stal was een noodoplossing omdat ik stel op sprong wegwilde bij de vierde. Het was bij kennissen van me en het was heel leuk. Hier moest je zelf mesten en er was weinig ruimte voor weidegang. Toen ik een andere baan kreeg en echt niet meer elke dag zelf kon mesten en buiten en binnen zetten moest ik helaas op zoek naar de zesde stal...

De zesde stal; daar sta ik nu. Ik moest er even wennen. Ik ben er naar toe gegaan omdat het dichterbij huis was, de eigenaar aardig leek en er weide genoeg was. Achteraf een schot in de roos.
Ik hoop maar dat het zo blijft want als er weer een verveeloor als nieuwe klant komt dan kun je al in de aap gelogeerd zijn.

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:16

ben nu 1x veranderd van stal
eerst stond ik op beyaert, nu op pensionstal, heb het hier wel naar mijn zin.. maar minpunten blijf je altijd houden.
we kunnen het wel goed vinden met mekaar, maar mis me oude stalgenootjes wel was altijd wel gezellig op beyaert.. maar sietske had het der nooit naar der zin. Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:30

kijk pensionstalhouders zijn in een zekere zin ook gewoon verkopers van hun product.
je doet er alles aan om het dus ''te verkopen'' Knipoog
dus hebben ze een leuk ''verkoop praatje'' waarvan veel dingen uit de hoogt zijn en niet worden nagekomen.
dit is natuurlijk niet in alle gevallen zo.
paarden worden vaak niet buiten gezet zoals wel was afgesproken en ga zo maar door.
kijk en zolang de eigenaar niks merkt is alles koek en ei Clown
het is altijd een gok of het wel of niet werkt, je zult het moeten proberen en ook is het vaak gewoon informatief om gewoon bij de pensionklanten zelf langs te gaan en hun vragen of ze eerlijk willen zijn en of ze het na hun zin hebben.
verder is en blijft het ook een kwestie van aanpassen, het is nu eenmaal niet altijd zoals je wilt.
verder is het gewoon moeilijk om een goed en leuke pensionstal te vinden No Cheer

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:39

Ik heb ook al het één en ander gezien en meegemaakt. Ongelooflijk wat sommige pensioneigenaars zich denken te kunnen permitteren. Beloven dat ze iedere dag buitenkomen en ze vervolgens 6 maanden niet buiten zetten in de winter, en er nog over liegen ook, of met allerlei flauwe uitvluchten komen. Bij hoog en laag beweren dat de paarden iedere dag veel hooi krijgen, maar je paard valt vreselijk af en er ligt nooit hooi in de stal, en als je zelf ruwvoer gaat bijgeven knapt je paard zienderogen op, en dat terwijl je al de hoofdprijs betaalt voor volpension. Besparen op stro zodat de paarden wondjes krijgen op hun benen. Beschimmeld stro in de stallen doen. Enzovoort enzovoort.

Gelukkig bestaan er ook goede stallen, ik sta er nu op zo één. Ik heb er veel minder luxe dan op mijn vorige stal maar mijn paard heeft het er 100x beter.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:18

Ik lees even mee. Sta al 10 jaar op een pensionstal waar het me altijd wel erg goed is bevallen, heb een goede verstandhouding met de staleigenaar en andere stalgenoten. Gezelligheid is top, helaas moet ik nu gaan denken aan de gezondheid van mijn pony. Ze kunnen niet buiten staan overdag dus zijn vaak alleen er uit als je gaat rijden/longeren etc. Mijn bijrijdster die me helpt zodat ze er wat vaker uitkomt wil er mee stoppen dus ben aan het rondkijken of er niet iets is waar ze lekker buiten lopen overdag, want helaas krijgt ze nu een beetje dikke achterbenen. Helaas zijn deze stallen best verweg.

Mijn ervaring:
Heb mijn jongste merrie uit de opfok op andere stal gezet dan mijn oudste merrie die op bovenstaande stal staat. Deed ik uit het belang van de pony. Was gewend veel buiten te lopen in de opfok.
Prachtige stallen en de paarden werden wel goed verzorgd, helaas wel wat vriendjes politiek. Paarden van vrienden kwamen er veel langer uit dan de andere paarden. Deze paarden stonden in de weide ook helemaal voorin en de rest helemaal achterin (en dat was best een stuk lopen) En de eigen paarden kwamen er de hele dag uit, want dat waren de enige die in de 'goede' bak mochten staan...
Er stond in de advertentie dat ze binnen en buiten gezet zouden worden door de weeks, maar je werd wel scheef aangekeken als je niet af en toe kwam helpen.
De mensen waren in het algemeen erg aardig, en hielpen mij ook wel met bv vasthouden toen ik er voor het eerst op stapte dus het was niet alleen slecht.
Maar mijn pony bleef iedere keer bij het hek ijsberen omdat ze de hele groep uit elkaar trokken in de weide en dat was ze niet gewend.
Hierop heb ik haar op de stal gezet waar mijn oude merrie ook staat en daar was ze meteen qua gedrag een stuk rustiger. Heb er twee keer opgezeten en ging meteen los de bak in en een rondje buiten. Ze was duidelijk een stuk beter op haar gemak daar.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:10

De eigenaar van mijn bijrijdpaard zeult ook telkens van wei naar wei en van wei naar wei...

Buitenstaanders begrijjpen het vaak niet, we staan immers altijd ergens waar het prima geregeld is.
Maarjah 'prima geregeld' heeft voor iedereen een andere definitie.

Soms staan we ook wel ergens waar het 'in principe prima' te doen is. En toch ga je dán nóg in discussie met de eigenaar van zo'n land.. Het blijft een streven naar perfectie, altijd op zoek naar het alleraller beste voor je paard.

Tot de gemoederen weer zo hoog op lopen dat je weer op zoek gaat (moet) naar iets anders. Terwijl je eigenlijk 'in principe wel prima' stond.

Maar goed, zolang we er 'in principe' voor blijven zeggen/typen zijn we niet tevreden en dus blijf je altijd bezig.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:18

ach.... sta nog steeds op dezelfde stal, maar ja heb hem dan ook nog maar een half jaartje Haha!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:24

Ojah, ook nog ff ontopic...

Ik heb het wel eens meegemaakt met een pensionstal die het echt te bont maakte.

Netjes een contract met de grote lijnen opgesteld waar ze zich prima aan hielden.
De details, de kleine dingetjes zijn gewoon mondeling afgesproken maar daar maakte ze echt een potje van.

Halster om laten in de stal. Speelbal uit de stal halen (Da mottuh we nie!) Niet alle paddocks gebruiken waardoor veel te veel paarden bij elkaar werden gezet.
Tijdens het binnen en buiten zetten alle hekken openzetten en de paarden los laten op het erf... Terwijl 'beloofd' was het paard netjes met een halstertouwtje te begeleiden. Het erg was ook nog eens gevaarlijk met gereedschap en troep dat overal maar rondslingerde.

Daarbij waren ze ook nog eens ontzettend gierig. Matig zijn met hooi en stroo. Lees: Paard valt onwijs af in zeer korte tijd en staat in een TE smerige stal.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:27

Ik heb al 14 jaar mijn pony en al heel wat stallen gezien.
op sommige stallen beloven ze idd echt gouden bergen en houden ze zich niet aan de afspraken en op sommige stallen ben ik weg gegaan door de afstand of doordat de stal dicht ging.
Maar de stallen die er een potje van hebben gemaakt toen der tijd hebben nu bijna geen klanten meer of van die mensen die nooit naar hun paard komen.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:42

Ik ben weggegaan omdat er totaal niet aan het contract werd gehouden.
Zo werd mijn paard steeds van stal gewisseld, werd er nooit uitgemest. Hij werd nooit buiten gezet, niet gevoerd en als er geveord werd op zeer onregelmatige tijden en vaak slecht en bedorven voer.
Het kuil was standaard beschimmeld. Maar bovenal werd er bijzonder ruig om gegaan met mn paard. Keihard met kruiwagen tegen de knieën van mn paard aanrijden als hij niet snel genoeg opzij ging. Klap tegen zn kop als hij niet snel genoeg naar achteren ging. En dat al vanaf zn geboorte, dus nee ben blij dat ik daar weg ben. Zal dr nooit meer komen en raad die stal aan iedereen af.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:02

Zo hebben mijn zus en ik onlangs ook zoiets meegemaakt. Vier maanden geleden werd de stal waar we stonden door persoonlijke omstandigheden van de eigenaren helaas verkocht. We stonden hier al dik 6 jaar, en hadden er rustig nog minstens 10 jaar gestaan als het niet verkocht werd. We hadden het er heel erg naar ons zin.
Maar aan overmacht doe je niet zoveel, dus op zoek naar het beste alternatief dat te vinden was. We dachten dit ook gevonden te hebben. Paarden kwamen veel buiten, er werd gemest, leuke uitrijmogelijkheden etc etc. Na verloop van tijd werden de kleine irritaties toch wel heel groot. De stallen waren 9 van de 10 keer te smerig voor woorden, ze kregen veel te weinig ruwvoer, de staleigenaren gingen met grote regelmaat hele dagen weg zonder ook maar iets te overleggen of te regelen voor de paarden. De bak waar we in reden was van de buren en met het invallen van de winter mochten we daar nog maar zo'n drie uur per dag gebruik van maken, op de meest onmogelijke tijden. Onze merrie werd vreselijk nerveus van de stal, en dat was het ons absoluut niet waard.
Hier in de randstad betaal je echt de hoofdprijs voor een stalletje voor je paard. Dat geeft helemaal niets. Maar dan moeten jij en je paard het natuurlijk wel naar je zin hebben.
Het stuitte ons echter zo tegen de borst dat alles wat afgesproken was niet nagekomen werd of kon worden door de staleigenaren dat we besloten hebben op zoek te gaan naar iets anders. Geheel onverwacht zijn we nu bij kennissen van onze eerste staleigenaren terecht gekomen. Wat een verademing. Het is er heel duidelijk: what you see, is what you get. En dat is meer dan prima. We gaan weer een beetje terug naar hoe we de dingen gewend waren en ze ook graag willen voor onze paarden. Deze trekken ook zienderogen weer bij.

Dit hadden we veel eerder moeten doen, maar dat is achteraf makkelijk gezegd.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:43

bij mijn stalling is dit perfect geregeld. Om dus dat wellus-nietus wat is afgesproken te voorkomen hebben hun een contract dat je moet tekenen. + het zijn gewoon super fijne mensen. De boer is van het weekend zelfs nog om 3 uur uit zijn bed gegaan om ons paard te checken die buikpijn had!

Naast dat worden de paarden er ook goed verzorgt. Mijn pony is daar totaal verandert van een half dooie die nix leuk vond in een pony die vol levenslust en plesier zit. Ook mijn paardje ziet er een stuk beter uit nu als toen hij een half jaar geleden kwam. Ze glanzen allebij zo super goed dat je zonnebril er zowat bij op moet Tong uitsteken (zelfs de DA begon er nog over)

superrizzoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:55

ik heb 2 pony's met 1 ben ik 3 keer verhuist met de ander 2 keer

1e stal , nouja stal was met mijn shetlander bij mijn vriends oma
mooie boederij met wei en waar hij 24 uur per dag buiten stond met schuilstal we hadden toen 2 geitje erbij maar miste nog een pony voor mijn shetlander was daar geen ruimte voor.

stal 2 : goede kleinschalige pensionstal waar ik mijn shetlander en mijn geitjes mee naar toe kon nemen 24 uur op de wei met schuilstal en andere paarden werden goed gevoerd en hij was happy ben weggegaan ivbm plaatsgebrek voor mijn 2e pony die op komst was.

3e stal heb ik 1 maand gestaan met schetlander geitjes en mijn nieuwe fjord, fjord hebben ze proberen te stelen nadat ik haar nog geen 24 uur had ben weggegaan ivm onveilige plaats en situatie daar.

4e stal dit is weer de pension stal waar ik het zo naar me zin had hadden nog plaats voor mijn fjord en de rest mag ook mee was echt blij hier ga ik nooit meer weg zo goed geregled daar allemaal

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:54

Ik heb nu drie stallen gehad. De eerste en de huidige doen precies wat ze beloven en hier ben ik dus ook super tevreden over.
Ik moest wegens verhuizing weg op de eerste. Toen ben ik terecht gekomen op een stal waar ze de verwachtingen niet waarmaakte (stallen smerig door te weinig stro) en afspraken afzegden (ze zouden dekens verwisselen en haakten later toch af) er werden openingstijden geintroduceert nadat ik er kwam te staan.
Ik ben hier dan ook weer snel verdwenen. Mijn huidige stal heb ik eerst de oren van de kop gevraagd om niet voor onverwachte dingen te komen te staan. ik wist dus ook wat ik kon verwachten en zei houden zich aan hun afspraken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:05

Ik sta met mijn huidige paard op onze tweede stal. Bij de eerste was de planning al vanaf het begin dat ik weg ging op een bepaalde datum, was een soort veredelde opfok van kennissen. Geen kwaad woord over, mensen waren super voor mijn paard en stonden altijd klaar met hulp/advies. Helaas hadden ze de stallen zelf nodig ivm aanfok.
Nu staan we alweer ruim een jaar op dezelfde stal. Ik had hiervoor op deze stal al verschillende paarden gereden, dus ik wist precies hoe het er aan toe ging. Dus geen gouden bergen gezien Knipoog Omdat ik al zo lang ( ongeveer 4 jaar ) over de vloer kwam, wist ik dat de eigenaresse gewoon te vertrouwen is. Overal is wel wat, maar als ik iets afspreek dan gebeurt het ook. Of het moet echt overmacht zijn ( helaas hebben ook niet alle klanten daar begrip voor ). Ondertussen zijn er wel wat zaken verandert, maar als je iets wil, dan is de eigenaresse altijd bereid om mee te denken, als je zelf ook bereid bent om je een beetje in te zetten. Tot nu toe naar volle tevredenheid, en ik was ook niet van plan weg te gaan ( nou ja, paard gaat tijdelijk even uit logeren in mijn kraamperiode ).

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:11

Ik heb in 13 jaar tijd 3 stallen gehad en nu gelukkig aan huis. Na een aantal jaren wordt het op elke stal "minder" volgens mij. De 1e stal werd steeds groter en groter en dus drukker, althans de stallenuitbreiding maar de accommodatie groeide niet mee, er stond 70 paarden met 2 bakken waarvan de buitenbak vaak nat was.
De 2e stal was prima qua paardenverzorging, weiland e.d. maar na een jaar of 8 daar waren alle leuke mensen bijna vertrokken en de sfeer beneden peil als dit niet zo was was ik er nooit weg gegaan. Alhoewel de bodems ook te wensen over lieten.
De 3e stal was er inderdaad 1 van gouden bergen en het niet nakomen, een drama, gelukkig kon ik binnen een jaar de paarden bij huis stallen.
Maar op elke stal is het wel wat, absoluut. En ook thuis is het niet altijd alles.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:15

Ook al aan de derde stal bezig met mijn bijrijdhaf. Doordat ik steeds op een hoger niveau wilde rijden ging ik ook meer eisen stellen aan de stalling.

De eerste stal was klein, slechte voeding, geen weide en kleine bak. Toen naar een manege, betere omstandigheden, maar een slechte bak waardoor rijden onmogelijk was. Er werd wel nieuwbouw beloofd maar na 2 jaar geloofde ik daar ook niet meer.

Nu staan we op een luxe pensionstalling met goed voer, weidegang en een altijd droge bak, hier wil ik ook voorlopig niet weg!

Ik denk dat het nadeel van stalling is dat je pas goed kan oordelen of je er naar je zin staat als je er eenmaal een tijdje staat en de gang van zaken kent. Soms veranderen er ook dingen op een stal waar jij je niet prettig bij voelt en ga je op zoek naar een nieuwe stal. Of wordt je inderdaad een gouden berg beloofd (zoals nieuwbouw) wat niet van de grond komt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:03

Veraderingen zullen overal wel plaats vinden maar ik hou er niet van als er dan geen rekening wordt gehouden met de gevolgen.

In mijn geval waren de 'geen dekens verwisselen' regel en de openingstijden na mijn aankomst daar verzonnen. Toen moest ik dus zelf mijn paard zijn regendeken op gaan doen (als het alleen nodig was vanwege de regen en niet vanwege de temparatuur wil ik geen deken op hebben 's nachts). Alleen ging de stal ineens pas om 9 uur open. Dat is een beetje lastig als je een baan hebt. Ze wilden ook niet voor het dekens opdoen een uitzondering maken met de openingstijden (bijv voor 9 uur geen activiteiten maar wel medicijnen geven/dekens verwisselen etc.)

Toen was ik het vrij snel beu. Mensen die niet mee willen denken en je gewoon met een probleem opzadelen Hamer

Nu sta ik op een stal waar ze ook openingstijden hanteren maar hier niet zo strikt mee omgaan. Voor 8 uur kun je gerust komen om een deken te verwisselen of je tailer op te halen. Als je in de winter nog na 9 uur bezig bent omdat je wat langer bent doorgegaan met een probleemje in het rijden hoor je hier niemend over.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:06

pol013 schreef:
Veraderingen zullen overal wel plaats vinden maar ik hou er niet van als er dan geen rekening wordt gehouden met de gevolgen.

In mijn geval waren de 'geen dekens verwisselen' regel en de openingstijden na mijn aankomst daar verzonnen. Toen moest ik dus zelf mijn paard zijn regendeken op gaan doen (als het alleen nodig was vanwege de regen en niet vanwege de temparatuur wil ik geen deken op hebben 's nachts). Alleen ging de stal ineens pas om 9 uur open. Dat is een beetje lastig als je een baan hebt. Ze wilden ook niet voor het dekens opdoen een uitzondering maken met de openingstijden (bijv voor 9 uur geen activiteiten maar wel medicijnen geven/dekens verwisselen etc.)

Toen was ik het vrij snel beu. Mensen die niet mee willen denken en je gewoon met een probleem opzadelen Hamer

Nu sta ik op een stal waar ze ook openingstijden hanteren maar hier niet zo strikt mee omgaan. Voor 8 uur kun je gerust komen om een deken te verwisselen of je tailer op te halen. Als je in de winter nog na 9 uur bezig bent omdat je wat langer bent doorgegaan met een probleemje in het rijden hoor je hier niemend over.

openingstijden?! Hoe moet dat dan als je bijv. vroeg een wedstrijd rijden moet o.i.d? dat mag daar dan dus ook al niet?! vind dat zaar belachelijk hoor. JIJ bent toch de baas van je paard dan moet je er ook ten alle tijden bij kunnen vind ik...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:08

Zo raar is dat toch niet? Wij hebben ook openingstijden? Overigens worden bij ons wel uitzonderingen gemaakt, als je concours hebt, of iets anders.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:11

ik heb er nog nooit van gehoord. En hoop ook zeker dat ik er nooit last van zal hebben. Als ik dat nodig vind wil ik bij mijn paard kunnen zonder overleg. Als je bij alles wat ik wil doen met je paard wil overleggen kan je net zo goed een verzorgpaard nemen Verward

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:12

Ik ken het principe van openingstijden wel maar ik vind dat heeeeeeel vervelend. In de zomer ga ik graag laat in de avond en soms zelfs 's-nachts rijden zodat we geen last hebben van dazen. En ik vind inderdaad dat ik er ten alle tijden bij moet kunnen. Wat overigens wat anders is dan voor de lol op stal blijven kamperen....