In het verleden stond hij 's winters op stal gecombineerd met een uurtje weidegang per dag.
Langer kon helaas niet, omdat onze wei kleigrond is, en het is een grote baggerzooi.
Zodra hij op stal kwam werd hij nukkig en chagrijnig.
In de zomer is het een schat, dan kun je er echt alles mee doen, op het sullige af.
Deze herfst / winter heb ik het anders aangepakt vanwege de problemen in de voorgaande jaren.
Ik heb een doorloop gemaakt van zijn stal naar het weiland.
Uiteraard is het hier nog steeds een baggerzooi, maar als hij wil dan kan hij tenminste naar buiten; de troep neem ik dan maar voor lief, en dat weiland zien we komend voorjaar wel weer.
De deur van de stal staat 24/24 open zodat hij zelf kan bepalen waar hij het liefst wil zijn.
In z'n stal kan hij altijd terecht voor hooi, vers water een natuurlijk op z'n tijd iets lekkers
Ik had verwacht dat de problemen hiermee opgelost zouden zijn.
Niet dus...... meneer is nog steeds niet te pruimen, vertoont nog steeds dezelfde kuren als vorige winter.
Heeft er iemand een idee hoe ik mijn paardje weer in zomertoestand kan krijgen ?
Een maatje erbij is helaas geen oplossing (hebben we al een keer geprobeerd, maar die wordt helaas niet getolereerd
)Hij is duidelijk niet gelukkig, maar ik weet echt niet meer wat ik er nog aan kan doen om het hem naar de zin te maken.
Alle tips zijn welkom !