Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MoonenL schreef:Mijn volbloed is ook heel zelfstandig. Is eenkennig naar mensen toe. Maar weet wel wie haar baasjes zijn. Mijn vriend en ik voeren om de beurt de paarden. Wij moeten min twee keer per dag heen en weer om te voeren. Als de paarden s ochtends nog op stal staan dan hinnikt ze altijd, omdat ze weet dat ze eten krijgt van ons, maar als een vriendin komt voeren omdat wij niet kunnen hinnikt ze niet. Verder is ze heel explosief. Eerst denken dan doen en dan in de war raken meestal. We moeten er echt op letten dat we de stal met beide sloten dicht doen, want eentje krijgt ze er open en dan loopt ze dus ook los op het erf.
Andere paarden zijn voor haar wel belangrijk maar ze kan ook heel goed een dag in dr eentje op de wei staan zonder dat je haar hoort roepen naar haar maatje. Terwijl haar maatje al begint te brullen als ik met haar naar de wei loop.
Ze gedraagt zich als een heel normaal paard. En toch moet je haar anders benaderen. Ze is ook veel sneller "beledigt". Ik ben natuurlijk geen paard en ik snap nog niet alle kudde en leider regels. Dus ik probeer mijn paard altijd met rust te benaderen. Als ik een gestreste dag heb dan laat ik haar gewoon in de wei.

Citaat:Terwijl andere paarden graag hun neus naar buiten steken om gekriebeld te worden kijkt zij je aan alsof je gek bent als je je hand naar binnen steekt. Als iemand probeert om haar te roepen of naar de tralies te lokken negeert ze ze volkomen. Als vreemden haar aaien draait ze haar hoofd weg.
Hij is nu een netjes aangespannen paard. Citaat:ja dat doet de mijne ook,heeft hij ook altijd gedaan..
tenzij je wat te eten voor hem hebt draait hij zijn hoofd weg...
en dat krijg ik hem dus niet afgeleerd
.)