Droogshampoo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

Droogshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 18:19

Ik heb daarnet even de zoekfunctie gezocht maar niet echt een specifiek antwoord gevonden.
Onze pony staat 24/7 buiten, en we kregen op straat alwel te horen, hé mama kijk, een gele pony! (dat heb je wel als je in't rood woont waar de grond dus heel kleurrijk is) Haha!
Njaah een gezonde maar vuile pony dus, geen enkel probleem. Maar nu moet onze pony in een TV-show lopen met 1 miljoen kijkers. Ik vroeg of de pony echt proper moest zijn en ze zouden liefst een net beest in beeld krijgen Clown
Nu is mijn vraag, wie heeft ervaring met droogshampoo? Of met een ander wondermiddel? Water is niet echt een optie, we hebben namelijk alleen ijskoud water en geen warme plek om de pony warm te houden...
De pony ziet er momenteel ongeveer zo uit:
(ze is dit jaar nog wat geler! Maar kon even geen recentere foto vinden =P)
Afbeelding

BiBaMi

Re: Droogshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:22

Misschien kan je bij iemand anders wassen? Bloos
Maarja,, dat is ook wel weer een heel gedoe... Clown

Zelf heb ik ook wel btj dit probleem.. te koud om te wassen..

wel leuk dat je pony op tv komt!!
Succes ermee!! Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:22

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 18:25

Owja, zouden jullie ook even kunnen melden waar het product verkrijgbaar is?
De opnames vinden namelijk zaterdag al plaats, dus via internet is het volgens mij al wat te laat om te bestellen.

Bij iemand anders is ook niet echt de makkelijkste optie maar als ik niets anders vind zal het toch de enige oplossing zijn...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:51

Ik haal het een stukje over de grens bij Venlo.
Bij Loesdau, een winkel bij Duisburg.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:54

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:56

Ik heb ook sinds kort droog shampoo, ben even de naam kwijt, mijn spul werkt redelijk goed. Stralend wit zoals met wassen wordt het niet, maar je ziet echt wel duidelijk verschil.
Ik wil je niet teleurstellen maar denk ik dat jou pony er niet helemaal wit van wordt. Wintervacht is hol, daar trekt de urine in. Als het er eenmaal in is getrokken krijg je dat met de beste shampoo er niet uit. Bovendien is het niet goedkoop, en wordt je paard ook nat, door de shampoo, ook al gebruik je geen water.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:00

Ik was Silence er helemaal mee, incl. staart en manen.
En het werkt allemaal. Moet ook wel zeggen, dat ik over alle eigen-merk producten van deze winkel 200% tevreden ben.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:04

Ik heb het ooit eens geprobeerd met een spuitbus droogshampoo voor mensen. Ik kon er mijn paard maar voor de helft mee wassen en ik zag bij die ene helft geen verschil met de andere helft. Kortom, een echte miskoop haha!

Edit: Ik bedacht me net dat ik ook ooit eens een ander droogshampoo heb geprobeerd, wel voor paarden. Dit werkte matig, net zo goed als dat je de plek even met een spons nat zou maken en droog zou wrijven. En door de shampoo werd ze net zo erg nat als dat ze zou worden van een spons. Dit was overigens bij de shampoo voor mensen niet het geval, daar bleef ze echt droog bij. Was heel apart spul, een soort van poeder.
Laatst bijgewerkt door nina88 op 28-11-07 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:06

Deze heb ik van leovet

http://www.ootemanpaardensport.nl/produ ... subId=3052

Ik vond het ook altijd onzin. Maar moet zeggen dat het toch wel redelijk helpt. Ik gebruik het alleen om mijn paard schoon te krijgen de ochtend voordat ik op concours ga. Ik was de avond er voor altijd, maar in de nacht kiest ze natuurlijk altijd net dat ene drolletje uit om eens lekker met haar hoofd in te gaan liggen Tong uitsteken . Dan helpt het wel goed, omdat het vuil nog niet echt in de vacht zit. Voor de rest zou ik er geen wonderen van verwachten Knipoog .

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:10

Droogshampoo helpt goed Pling maar dat is vooral als je een klein vies plekje hebt en niet voor een heel lichaam Knipoog

Zilvershampoo, betadine en groene zeep helpt goed Pling Ook voor een haflinger staart daar gebruik ik het ook voor Lachen

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:30

Mmmm, als ik die foto zie ben ik blij dat ik op een zwart paard ga rijden Clown

Maar die van leovet is wel een goede optie, die hadden ze een aantal jaar geleden op de manege voor de schimmels ook.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:13

Citaat:
Droogshampoo helpt goed maar dat is vooral als je een klein vies plekje hebt en niet voor een heel lichaam

Ik was Silence er wel helemaal mee.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:26

@ silence denk dat er een verschil is tussen een vos schoon krijgen en een schimmel Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:43

Dat wel, maar de witte delen bij Silence worden ook echt wit.
En een stalgenootje heeft een schimmel en heeft het spul geleend.
En meteen daarna naar de winkel gegaan omdat het paardje ook echt wit was.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:33

ik denk dat de enige echt oplossing is: naar een andere stal rijden en daar je paard wassen.

bij een schimmel heb je gewoon water en shampoo nodig. die krijg je never nooit wit met droogshampoo.
heb zelf een schimmel dus weet hoe erg het is met wedstrijden enz Lachen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:36

Hiervoor kun je ook een huismiddeltje halen:

Maizena, dat gebruiken ze om soepen en sauzen mee te binden. Bij de schimmel van een stalgenoot hielp het echt goed. Er komt geen water en zeep aan te pas en je kunt het gewoon in de supermarkt kopen Knipoog Gewoon een beetje in je hand doen en uitwrijven over ja paardje.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:40

maar helpt dat ook bij een heel paard?
voor een vlekje kan ik het me nog voorstellen. maar dit paard is gewoon bruin ipv wit.
kan me bijna niet voorstellen dat je die zonder water schoon krijgt.

als ik de staart van mijn schimmel was, moet ik hem vaak al 5x insmeren en uitspoelen en goed boenen met een borstel voordat hij weer enigzins wit oogt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:46

Voor het lijf werkt het wel. Als je de staart schoon wilt maken zou je toch echt met water en zeep aan de slag moeten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 08:33

loulou, knap dat je kunt oordelen over voor jou onbekende producten of ze wel of niet werken.

Ik zei toch al, dat een stalgenootje met een schimmel dit ook gebruikt en dat het paardje echt wel schoon word.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:33

anders kan je nog altijd bussen met talk poeder leeg gooien over je paardje Haha! worden ze ook wit van. Ik deed dit altijd in de sokken van mijn tinker tegen die vieze gele plekken en het hielp erg goed, in hoeverre het op de gewone vacht werkt durf ik eigenlijk niet te zeggen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:16

Silence schreef:
loulou, knap dat je kunt oordelen over voor jou onbekende producten of ze wel of niet werken.

Ik zei toch al, dat een stalgenootje met een schimmel dit ook gebruikt en dat het paardje echt wel schoon word.

ik oordeel niet. ik stel een vraag, daarom gebruikte ik ook een vraagteken.

edit, bovenstaande ging trouwens over die maizena.

mocht jij op de droogshampoo doelen: mijn ervaring is gewoon dat dat niet werkt.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:18

Ik weet wel iets,, maar dan moet er wel water aan te pas komen..
En dat is Zilvershampoo (heb t topic niet gelezen dus weet niet of het al genoemd is)
Je pony word er zeker wit van..
Maar dan moet je wel beetje warm water hebben.. of iig hele warme dekens... SUcces

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:09

dan zou ik toch de maneges in de buurt bellen of er ergens een is met warm water en een solarium,
want er is geen droogshampoo ter wereld die dit schoon krijgt
droogshampoo werkt wel, maar niet voor deze chaos

als je betaald krijgt voor dat tv programma zou ik de pony scheren, en voor het geld dat je krijgt een mooie deken kopen Knipoog
als je hem scheert, zul je alleen de benen nog moeten wassen, de rest is hoogstwaarschijnlijk na het scheren spierwit /grijs Knipoog