Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
poes schreef:Voor mij hoort een paard minimaal van 9 tot 16u ergens buiten, in groep. Grote paddock kan dienen, of een wei die je laat kapotlopen als het een grote groep is (en dan andere stukken wei sparen voor het beter weer).
Je sluit jezelf toch ook geen volledige dag in de wc op?
), daar wordt 'ie doodongelukkig. We hebben een fijne plek, waar dit gelukkig ook kan (en ja, nog op veengrond ook
). Er komt geen vreemde bij mijn paard, hij staat in eigen (natuur)gebied. Bij ons wordt het kuilgras ook door onze staleigenaren gemaakt, maar er is zoveel land, dus ruimte zat.

Up_to_Date schreef:Op stal hebben 2 paarden regelmatig koliek. Niemand die dat zou zien als ze in het donker in de wei staan!
Up_to_Date schreef:Op stal hebben 2 paarden regelmatig koliek. Niemand die dat zou zien als ze in het donker in de wei staan!

Miss_Montana schreef:Up_to_Date schreef:Op stal hebben 2 paarden regelmatig koliek. Niemand die dat zou zien als ze in het donker in de wei staan!
Een paard bij ons had vroeger ook altijd koliek als hij op stal stond. Maar toen hij 24/7 de wei op ging was dit over en sindsdien nooit meer gehad (even afkloppen). Niet dat jou paarden nu ook 24/7 op stal moeten maar, er zit dus veel verschil in
. Hij staat daar prima en veilig en ik ben er trouwens ook regelmatig in het donker tijdens de wintermaanden. Als er iets met hem is, dan zie ik dat meteen, hoor, daar heb ik geen stal met verlichting voor nodig (het is lichter dan je denkt daarbuiten
).