ervaringen thorobed vlas?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

ervaringen thorobed vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 20:41

omdat mijn eigen leverancier drastisch omhoog ging met zijn prijzen ben ik gaan rond kijken voor een andere leverancier.
ik heb er nu een die me vanavond het vlas heeft gebracht, van thorobed, 120 liter geloof ik.
ik vertelde hun dat ik met het vlas wat ik eerst had niet zo tevreden was en dat het ook nog duurder was als thorowbed en er zat maar 18 kilo in en in deze nieuwe 20 of 21 kilo en ze zijn goedkoper.
toen ze naar mijn oude pakken vlas keek wat merkloos is zei ze dat ze dit bij thorobed afval noemde, het is veel fijner en stoffiger, meer poederig.
ik ben nu dus benieuwd naar de gebruikerservaring van thorobed bij jullie?
is dit goed vlas?
ze zeggen dat je hier ook minder van nodig hebt?
alles is welkom Haha!

Anoniem

Re: ervaringen thorobed vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:07

Ik heb een partij gekocht een paar weken terug.
Maar er nog niet aan begonnen. Mijn merkloze werd ook duurder dan bij haar (denk dat we het over dezelfde persoon hebben) de thorobed.
Dus ik ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen die er wel al mee begonnen zijn Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 09:30

ja ik heb het bij de rieterhoeve in maasbree gehaald, hele leuke mensen, hebben het zelfs thuis gebracht.
dit waren de laatste pakken die die buiten hadden getsaan van de oude lading, dus nog goedkoper, maar wel top in orde.
zelfs de nieuwe lading die ze had staan met de nieuwe verpakking van thorobed was nog goedkoper als het merkloze, die nieuwe zijn 6.20 euro als je ze zelf haald, die merkloze die ik had zijn in een tijd van 4 maanden gestegen van 5.50 naar 6.50 of zelfs 7.00 euro, belachelijk, en dat ook niet vertellen he gewoon de rekening geven.

ik ben ook benieuwd na de ervaringen, want ben er dus ook nog niet aan begonnen, je kan wel een groot kwaliteits verschil zien tussen mijn merkloze en dat van thorobed, dat is veel minder stoffig, grover en de pakken zijn groter, want het merkloze was 18 kilo pak maar werd verkocht voor 20 kilo pak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:38

Zijn de nieuwe 6.20?
Grappig, 2 weken terug nog 6 euro en ze zou nog niet stijgen met de prijs vertelde ze toen Lachen
Ze is wel super aardig, dat zeker Ja

Mijn merkloze pakken zijn niet kleiner, dat niet Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 11:56

ow oke, das wel grappig ja, ik geloof dat ze 6.20 euro zei Clown
nou durf ik dat niet met zekerheid te zeggen, maar meen toch echt dat ze dat zei.
ja mijn vorige leverancier was van 5.50 naar 6 euro gegaan en dat is 3 weken geleden en hij is nu weer omhoog gegaan.
ja de mensen van de rietehoeve zijn echt heel aardig.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 12:56

ze staan op marktplaats idd me de prijs van 6 euro, dus nu weet ik het even niet meer haha!

moniek111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:59

ik zou zeggen probeer plospan! super in 1 woord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:00

Is dat vlas?
Dat is toch houtkrullen? Of heeft dat merk meer dingen? Lachen

Haha, ik weet dan ook niet wat ze er voor vraagt of gaat vragen Lachen
Ik heb iig ook nog van de partij die buiten stond opgeslagen Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 15:14

ja en die partij is net zo goed !
plospan is geloof ik dat wat ze bij de bond verkopen, daar heb ik eerlijk gezegd nog niet zoveel positieve verhalen over gehoord, maar dat kan natuurlijk ook persoonsgebonden zijn en van de verzorging afhangen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:20

Wij halen de vlas daar ook, is inderdaad 6,20. Ben er zeer tevreden over, heb nu de nieuwe vlas en over deze ook niet te klagen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:27

Thorobed bevalt mij erg goed. De "merkloze" is veel sneller vies bruinig.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 08:31

Hmm, 6,20 is toch nog wel prijzig. Ik heb nu een adres waar ik het voor 5,75 euro p/p inc. aan huis leveren kan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:15

Merk vlas?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 15:33

ja is dat een merk?
en het valt mij erg op dat het per regio heel veel in prijs verschilt.
verder is het bij mij ook zo dat het merkloze heel snel vies en bruin word.
hier in de regio is 6.20 het goedkoopste wat ik tot nu toe hb kunnen vinden.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:42

ik ben opzoek naar een nieuwe leverancier, ik heb ook altijd thorobed, maar die is faliet gegaan.
en dus bij mijn leverancier kreeg ik de laatste keer merkloze vlas mee, en dat zou beter zijn dan thorobed, nou mooi niet, stoffig en snel nat. en dat te betekenen dat mijn paard juist op vlas staat voor haar luchtwegen. heel handig dus.

vandaar dat ik opzoek ben naar een ander type vlas.

voor de mensen die nu thorobed hebben, het is super stoft niet, en neemt goed vocht op, vind het echt jammer dat ze faliet zijn. moet nu dus weer opzoek naar een ander merk.

dus voor de mensen die voor mij een tip hebben,voor zowel leverancier en ander merk, graag. ( leverancier in zuidholland)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 19:09

nee het klopt niet helemaal he!
ze zijn niet falliet maar ze hebben er een compagnon uitgewerkt.
de pakken die ik laatst heb gekocht waren dus nog van de oude levering en daarom ook goedkoper, ze zijn namelijk bij de meeste verkopers opgehaald en ingeruild voor de nieuwe, andere hebben ze goedkoper verkocht, het is verder precies hetzelfde product.
thorobed gaat gewoon verder en heeft nu nieuwe pakken, weet dat de verpakking iets anders is en dat die compagnon er dus uit is gegooid.
het is dus wel zo dat thorobed op dit moment minder levert en alleen nog maar aan verkopers die in het verleden altijd goed hebben betaald.
dus vandaar dat bepaalde leveranciers thorobed niet meer kunnen leveren, want er zijn meerdere kleine adressen die het verkopen maar die staan niet op hun site vermeld, er waren er bij mij in de buurt voorheen ook meerdere die het verkochten maar nu niet meer om de reden die ik hierboven noemde.
je kunt op de site van thorobed kijken bij verdelers om de echte leveranciers van thorobed op te zoeken in jou regio, er vast nog eentje.
die ik heb blijft het gewoon leveren maar weet niet of dat voor jou intressant is, zij is ook een officiele thorobed dealer die ook op hun site staat vermeld.

ik heb deze namen van hun site gecopieerd en deze dealers verkopen het nog wel gewoon, dit zijn de officeele verdelers van thorobed.

firma beltman lettele Harmelinksdijk 6 7434 RL Lettele
Fokkink Handelsonderneming Molenweg 23-A 7055 AV Heelweg
Fouragehandel 'De Rieterhoeve' Tongerlo 14 5993 NS Maasbree
H. Govaert Schietbaanstraat 88 8400 Oostende
Handelsonderneming G.W. Dalerveensestraat 30 7751 ZT Dalen
Handelsonderneming H. van der Vinne Krakeel 53 7914 TH Noordscheschut
Handelsonderneming J.A. den Boer Donkereweg 1 3255 LC Oude-Tonge
Handelsonderneming RAS Hoofdweg 94 9695 AM Bellingwolde
Handelsonderneming Vredenburg Oude Sluisweg 7 8171 LG Vaasen
Handelsonderneming Willem Noordmans Hatzum 9035 VK Dronrijp
Loonbedrijf Math Feijen Wessemmerdijk 7 6031 SG Nederweert
MTS van der Ploeg-Rispens Westernieuwkruisland 7 9293 LW Kollumerpomp
P. Versteegh en Zn V.O.F. Groeneweg 6 3611 AT Oud-Zuilen Gem. Maarssen
Van Breden Oosterweg 65 9367 RK De Wilp
Willem Lenting Oosterringweg 58 8314 PV Bant

als je zelf even naar http://www.thorobed.nl gaat dan klik je verdelers aan en zul je deze namen nogmaals vinden onder nederland en ook hun website.
je zult even moeten checken of deze info al aan de nieuwe situatie is aangepast maar daar ga ik wel vauit want zo kom ik ook aan mijn leverancier.

het verhaal zal wel iets verschillen van wat ik zeg want ik weet natuurlijk niet alle fijne details, maar ze zijn echt niet falliet Knipoog
er worden nog steeds nieuwe verdeelpunten oftewel leveranciers, verkopers opgestart en dat doet een falliet bedrijf ook niet!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:40

Thorobred ken ik niet.
Ik gebruik sinds kort Ecoflax en betaal €5,25 per pak (wordt aan huis gebracht). Ik vind dat wel fijn spul.
Hiervoor had ik PloSpan, maar dat was idd erg stoffig.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 20:00

ecoflax, is dat ook vlas dan?
plospan is namelijk toch een soort zaagsel of krullen.
zal eens gaan googlen naar ecoflax het is in ieder geval goedkoper Haha!
hoe bevalt dit je dan, heb je veel of weinig nodig en blijft het lang schoon? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:01

Mag ik vragen wie jou leverancier is Yorghos?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 20:05

ik kan er niks over vinden op internet, zou je een link of site kunnen achterlaten hier Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:06

Ik zit steeds in mijn hoofd dat die ecoflax de nieuwe naam van dat thorobed is...was wel zoiets toch?

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:10

mijn excusses om te zeggen dat thorobed faliet is gegaan, dit werd mij gemeld bij mijn leverancier (die dus ook op hun site staat als verdeler) , ik ga is even opzoeken welke naam het nu dan heeft gekregen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 20:14

ja kijk dat zou wel kunnen, ik heb dit van mijn leverancier, het bovengenoemde verhaal.
zij heeft me er nog meer over verteld maar ben het eigenlijk vergeten Bloos
hoe en wat ht is weet ik ook niet maar aangezien dat zij net enkele nieuwe pallets geleverd heeft gekregen van thorobed ga ik ervan uit dat het waar is Knipoog
misschien dat de naam dan wel is veranderd, stom dat ik het nu ben vergeten, dacht ach jah, boeien zolang er maar vlas is haha Clown
verder is de site van thorobed niet helemaal up2date dus als jou oude leverancier er nog tussen staat Bloos

ik weet dat er pas een nieuwe verdeler van thorbed is gestart in als ik het goed heb de rips, weet niet zeker of het dorp zo hete.

dus bij voorbaat mijn excuses als ik het niet helemaal goed heb Clown

wil ook wel weten wie de leverancier is van yorgos?
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 02-12-07 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:16

Zoiets vertelde ze mij ook Ja
Maar ook het preciese weet ik niet meer (ze verteld zoveel Tong uitsteken )
Maar het was wel iets in die strekking Ja

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 20:19

ja idd, ze verteld erg veel, heel gezellig Nagelbijten / Gniffelen
maar daardoor ben ik dus wel een heleboel vergeten en misschien haal ik het wel een beetje door elkaar Clown blondie he, en aangezien ik ook graag praat word er niet altijd even goed geluisterd Bloos Lips are sealed