Schuilstalletje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekexzita

Schuilstalletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:30

halo, ik wilde een schuilstalletje voor me shetje maken, weten jullie of je daar een vergunning voor nodig hebt? en wat voor bodem erin?
alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Tessa op 28-11-07 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel verwijderd

Lynn_Nikita

Re: SCHUILSTALLETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:31

ja, vergunning voor nodig
bodem gewoon zand of tegels
ik heb er pas 1 gebouwd en was 1100- kwijt, en heb al goedkoopst mogelijk gedaan

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:20

Als het goed is heb je er idd een vergunning voor nodig Knipoog

En qua bodem, wij hebben gewoon wit zand wat perfect wil, maar zoals Lynn_Nikita al zei willen tegels ook gewoon.
Wat ook kan, zijn rubbermatten. Die kan je er gewoon neerleggen en als ze vies zijn, ffies tuinslang erover heen en klaar!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:54

Ik zou de bodem gewoon zand laten. Urine kan dan zo weg lopen en mest kan je er makkelijk uit scheppen. En het ligt ook nog lekker zacht

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:58

als je de bodem gewoon zand laat zou ik wel zorgen dat de bodem van het stalletje hoger ligt dan de rest van het weiland. Anders wordt de bodem van het stalletje drassig dan krijgt je shetje natte voetjes en de stal is ook niet meer goed schoon te houden.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:58

Voor een schuilstal heb je in de meeste gevallen een vergunning nodig. Ja
Voor de bodem kan je gewoon zand gebruiken of (rubber)tegels. Zelf heb ik zand in de schuilstal liggen, maar mijn pony's zijn echte viespeuken dus ik wil overstappen op rubbertegels. Veel makkelijker met schoonmaken... Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:01

Wij zijn 1,5 jaar bezig geweest met een vergunning die we ook alleen maar kregen omdat de rest van de weilandjes ook een stalletje had staan.
Bovendien moet je dan ook nog een bouwtekening laten maken (500,- gekost), hier in arnhem mochten we verder ook alleen een donkergroene of een bruine stal maken met hout aan de buitenkant (dan heb je nog isolatie nodig als je een degelijke stal wilt en een binnenkant zodat de isolatie niet word opgevreten).

We zijn nu nog bezig met de gemeente en alles aanschaffen. 1500,- zijn we nu al kwijt (en de helft van de spulletjes hebben we gehad). Dus reken maar uit.

mii_bll

Re: Schuilstalletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:50

wij zijn begonnen zonder vergunning met een klein onopvallende hoek op palen.
We hebben nooit commentaar gehad. En inmiddels 4 jaar later staat er bijna een complete stal.
Het mag natuurlijk niet, volgens mij moet je eigenlijk echt een vergunning hebben.
Wij hadden hem echt nodig en om te gaan wachten op een vergunning.....
niemand heeft er last van, en als puntje bij paaltje komt ligt ie in 1 dag weer plat.