Nu heb ik gelezen dat je veulens (ook shetjes) wat extra bij moet voeren b.v. een handje bix per dag of zo. zoalng ze in de groei zijn... is dat zo en hoe lang zijn ze in de groei??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nu heb ik gelezen dat je veulens (ook shetjes) wat extra bij moet voeren b.v. een handje bix per dag of zo. zoalng ze in de groei zijn... is dat zo en hoe lang zijn ze in de groei??
-met anderhalf tot twee jaar laat ik de veulenbrok weg, de rest blijft ; voor de duidelijkheid, ik heb twee veulens, een vreetbaktink en één ponyveulen - maar je pony blijft groeien tot ie min of meer 3 jaar is in de hoogte, maar wel tot 5 jaar in de omvang (ietsje hoogte nog, maar de grote sprint is eruit). Maar dus boven alles, geef haar/hem hooi naar behoefte - en dat handje veulenbrok kan je best gebruiken als "lokmiddel" of "beloning" om 'm dingen te leren o.a. voetjes geven, mooi aan het touw lopen ... een shet is snel te dik, dus, maak er maar twee vliegen in één klap van! noortje schreef:i het beste is ongeveer 5 handjes veulenbrok per dag een plakje hooi en gewoon in de wei. ik dacht dat mijne heel dik was maar het is eerder een buikje van de honger.