Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

friesiszwart schreef:mijn paard deed dat ook. Heb dit aanzienlijk verminderd door:
drollen wippen en nattiheid eruit en het gebruikte stro door het nieuwe stro gemengd. Helpt dit dan nog niet dan wat azijn over het stro besprenkelen.
rommulus schreef:idd meer hooi die van mij doet het ook wel wat en het is ook te wijten aan een tekort aan ruw voer waardoor ze moeite hebben met verteren
te dik van hooi heb ik nog nooit gehoord wel een gras buik idee
Tessebes schreef:Gras buik is toch ook te dik?
VeerenAshley schreef:Tessebes schreef:Gras buik is toch ook te dik?
Nee hoor, als een paard een grasbuik heeft, betekent dat gewoon dat de darmen gevuld zijn (wat alleen maar gezond is!). Te dik wil zeggen dat hij veel vet heeft, maar dat gaat op andere plaatsen zitten dan onderaan de buik (bv. manenkam).
Binckydenice schreef:VeerenAshley schreef:
Nee hoor, als een paard een grasbuik heeft, betekent dat gewoon dat de darmen gevuld zijn (wat alleen maar gezond is!). Te dik wil zeggen dat hij veel vet heeft, maar dat gaat op andere plaatsen zitten dan onderaan de buik (bv. manenkam).
Te veel stro kan koliek veroorzaken....
Tessebes schreef:Je kan me niet wijsmaken dat een grasbuik gezond ik voor een paard, ze moeten het toch allemaal maar meesjouwen.
VeerenAshley schreef:Tessebes schreef:Gras buik is toch ook te dik?
VeerenAshley schreef:Tessebes schreef:Je kan me niet wijsmaken dat een grasbuik gezond ik voor een paard, ze moeten het toch allemaal maar meesjouwen.
Dan zou ik me eens verdiepen in het verteringsgestel van een paard als ik jou was.