kunnen paarden vlooien hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

playboysches

kunnen paarden vlooien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 23:39

ik ben benieuwd of paarden vlooien kunnen hebben.
wij hebben thuis 3 katten, die elke maand met frontline worden behandeld zodat ze geen vlooien kunnen krijgen.
maar vanavond zag ik toevallig een vlo lopen op een van de katten, katten gelijk weer behandeld met frontline.
nu vroeg mijn moeder mij of paarden vlooien kunnen hebben en het misschien mogelijk was dat ik via mijn paard een vlo had meegenomen. ik heb eigenlijk geen flauw idee of paarden vlooien kunnen hebben, heb ook nog nooit gehoord van een paard met vlooien en van vlooienkuren voor paarden. maar mijn moeder zegt dat alle beesten met een vacht vlooien kunnen hebben.

nu is dus mijn vraag aan jullie, kunnen paarden vlooien hebben?

groetjes iris

goeroe

Re: kunnen paarden vlooien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:53

Dat kan volgens mij wel, maar erg waarschijnlijk is t niet. Komen de katten buiten? In dat geval denk ik eerder dat die vlo van een andere kat/hond komt. Als je eenmaal flinke overlast in huis hebt is het niet voldoende om alleen de katten te behandelen, dan moet je de omgeving ook doen. Dat is een andere optie, maar als je elke maand Frontline gebruikt is de kans op een plaag in huis niet groot, die vlooien moeten zich ergens mee voeden immers, en als ze dat doen gaan ze dood. Overigens is het niet gezond voor je katten om vaker Frontline te gebruiken dan op de verpakking staat aangegeven (volgens mij idd eens in de 4 weken bij katten). Dat is ook niet nodig, want het blijft gewoon werkzaam. Zorg er wel voor dat áls je het gebruikt, je ook genoeg gebruikt.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 00:39

ja katten komen wel buiten, maar zijn niet echte buitenkatten. ze komen niet verder dan de tuin en willen na 10 min al weer naar binnen. zeker nu het zo koud is gaan ze echt veel minder naar buiten.
als we op vakantie gaan, dan sprayed me moeder altijd het hele huis in met anti vlo spul. katten krijgen elke keer een heel buisje frontline.

maar over paarden en vlooien, veel mensen op stal waar ik het aan vroeg wisten het eigenlijk ook niet, daarom wou ik het graag zeker weten of het nou kan of niet..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:45

Of paarden vlooien kunnen hebben weet ik eigenlijk niet.
Wel weet ik dat de werking van frontline een beetje achterhaald is,... probeer anders eens Stronghold Knipoog
Misschien dat je dan van de vlooien af bent? Vork

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:10

Ik weet wel dat ze luizen kunnen hebben (paarden) dat komt vaak wel eens voor bij pony's met echte teddyvachtjes.
Mijn shet heeft dat eens gehad en had zich op 1 nacht twee kale plekken geschuurt, haar moest ik van de da toen behandelen met vlooienshampoo voor honden twee flessen.
Hier is het mee weg gegaan.
Ik moest dat alleen na zoveel dagen nog eens herhalen.
Maar vlooien weet ik eigenlijk niet.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:12

paarden hebben zelf eigenlijk bnooit vlooien. Het kan wel zo zijn dat een vlo eens overspringt van een ander dier op een paard, maar daar zal hij zo snel mogelijk weer af gaan.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:28

Paardenvlooien bestaan niet! Een paard heeft geen vlooien. Net wat Donja al zei...misschien een enkele die even overspringt.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:40

ik heb is gelezen dat vlooien niet tegen ammoniak of iets dergelijks kunnen en daarom geen vlooien hebben. Ook honden en katten die erg vaak in stallen enzo zijn zouden daarom ook minder snel vlooien hebben... Hier over is wel eens een topic geweest.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:39

Een kat kan in de tuin ook vlooien oplopen ...

Reny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:51

nou mijn pony heeft dus wel vlooien gehad.. hij liep steeds te rollen en toen ik goed in de vacht keek liepen er allemaal vlooien..de dierenarts heeft toen een soort"vergif"tegen die beetsjes gegeven die ik over de rug van mijn shet moest gieten..dat goedje trekt in de huid waardoor de beestjes dood gaan als ze bijten..het is verder niet schadelijk voor het paard alleen ze hebben jeuk he Bloos nou ja verder weet ik het ook niet ik spreek uit mijn ervaring.. succes ermee! Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:57

Sorry, even off-topic;
De meeste vlooien zijn resistent tegen Frontline, dus ook al dien je het elke maand toe, het helpt niet (voldoende).
Wat je het beste kunt doen is regelmatig verwisselen van merk, dan is de kans het kleinst dat er een vlooienplaag ontstaat.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:00

Paarden kunnen dus wel vlooien hebben, het paard van kennissen heeft altijd heel lang haar en heeft al tot 2xtoe vlooien gehad. Maar met een speciaal product van de DA zijn ze dan toch weggegaan... Ik zou even de DA laten komen Lachen

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:52

Volgens mij hebben paarden geen vlooien krijgen toch?
net zomin als mensen tegenwoordig volgens mij...

charliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:27

heel soms komt het voor dat paarden vlooien krijgen.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:58

Paardenvlooien......nooit van gehoord. Wel kattenvlooien, mensenvlooien, watervlooien of schapenvlooien. Maar het kan zijn dat de kattenvlooien op het paard springen en bloed zuigen omdat er op dat moment een plaag is. Net zoals een kattevlo op mensen of op honden springt. Dan heb je ook geen vlooien , alleen proberen ze je bloed te drinken Haha! . Ze kunnen daar niet van leven. Vroeger ging er zelf het praatje dat je de hond ,als die de kattenvlo had , op een paardendeken moest laten slapen omdat de vlooien daar niet tegen konden.
Als je katten iedere dag een scheutje karnemelk geeft, gaan de vlooien er van zelf af !! Echt waar je hoeft geen dure chemische troep te kopen! Moet je echt proberen want het werkt beter als frontline. Maar wel iedere dag volhouden he tot eind sept en in mrt weer beginnen. Vlooien hebben een hekel aan de zure smaak die het bloed dan heeft.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:00

Ik krijg jeuk van dit topic Nagelbijten / Gniffelen

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 11:50

bedankt voor alle reacties, ik weet nu dat het dus wel mogelijk is dat paarden vlooen kunnen krijgen, maar niet vaak voorkomt.
en ik ga even tegen me moeder zeggen dat ze ook andere vlooien middeltjes moet kopen voor de katten.

maar melk is toch slecht voor katten? is karnemelk dan wel goed voor ze?