zadelkast vinden... Een ramp!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

zadelkast vinden... Een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 14:25

Ik ga na de kerst verhuizen naar een privéstal (met 5 boxen, 3 van hun en 2 verhuren ze).
Hun hebben qua plek voor spullen niet zoveel ruimte over.
Ik kan wel me zadel en me hoofdstel kwijt (is een ruimte waar ook hun spullen liggen, soort van inloopkast en gaat op slot).

Nu mag ik gewoon zelf een zadelkast meenemen en dan zoeken ze een goed plekje voor me uit.
Deze kast is dan alleen voor me spullen (waar ik veel van heb Vork ) want me zadel en hoofdstel komt te hangen bij hun zadels en hoofdstellen.

Maar dan komt het volgende probleem: Wat voor kast moet je gaan nemen..

Denk hierbij aan vochtbestendig, muizenbestendig, diefstalbestendig, enz.
Ook moeten er genoeg planken inkunnen voor me spullen, hoog genoeg zijn en diep genoeg.
Ik zat zelf te denken aan een kasthoogte van 1.50m ofzo iets.. Geen idee.

En nog iets: Niet al te duur (ga geen 300euro betalen voor een kast)

Maar ik kan niet echt iets vinden dat aan mijn wensen voldoet.
Kan iemand mij tips geven? Ik heb namelijk echt geen idee...

Sjuulie

Re: zadelkast vinden... Een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:28

ik heb een grote kist met mijn spullen erin.. dekjes poetskist peesbeschermers en wat andere spulletjes.. mijn zadels en hoofdstellen en dekens hangen gewoon daar aan de muur.. tis eigenlijk nog best fijn
misschien is dit niet wat je zoekt maar dacht vertel het toch even omdat je er misschien nog niet over had nagedacht Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:30

ik mijn kast besteld bij huppa.Is niet zo overdreven duur en heel degelijk.Met ventilatie sleuven gegalvaniseerd(roest dus hast niet)plaatwerk en met slot!

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:42

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 14:42

Sjuulie schreef:
ik heb een grote kist met mijn spullen erin.. dekjes poetskist peesbeschermers en wat andere spulletjes.. mijn zadels en hoofdstellen en dekens hangen gewoon daar aan de muur.. tis eigenlijk nog best fijn
misschien is dit niet wat je zoekt maar dacht vertel het toch even omdat je er misschien nog niet over had nagedacht Lachen

Bedankt, maar ik heb liever iets met planken. Anders maak ik er meteen zo'n troep van Clown. Dat weet ik nu al.

marlies85 schreef:
ik mijn kast besteld bij huppa.Is niet zo overdreven duur en heel degelijk.Met ventilatie sleuven gegalvaniseerd(roest dus hast niet)plaatwerk en met slot!

Staan mooie kasten bij op hun site zeg! Maar ze hebben dus niet zo'n kast met allemaal planken. Ik hoopte dat ze zo'n zadelkast konden leveren (met dus zadelsteunen) met extra planken. Zodat ik de zadelsteunen eruit kan laten en de extra planken in kan zetten..

Franka_Vosje schreef:

Dat is er nou eentje die ik precies zoek, maar dan wil ik er extra planken bij.. Maar dit is schijnbaar moeilijk te krijgen, heb al bij meerdere geïnformeerd.. Maar volgens hun kunnen ze niet extra leveren.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 22-11-07 14:45, in het totaal 2 keer bewerkt

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:44

mijn kast is door mijn vader gemaakt! gewoon van hout maar met genoeg ventilatie gaten erin. je kan je kast dan zo maken als je zelf wilt. alleen een handig familie lid nodig.....

carla192

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:44

Gewoon op marktplaats en speurders kijken onder kantoorkasten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 14:46

kylah schreef:
mijn kast is door mijn vader gemaakt! gewoon van hout maar met genoeg ventilatie gaten erin. je kan je kast dan zo maken als je zelf wilt. alleen een handig familie lid nodig.....

Wilt jou vader er ook niet eentje voor mij maken Vork ? Zie dat je in Amsterdam woont, ik in Haarlem. haha

carla192 schreef:
Gewoon op marktplaats en speurders kijken onder kantoorkasten

Heb ik al gedaan..

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:48

Heb een 2de hands kast gekocht bij een 2dehands winkel en deze omgebouwd tot zadelkast (zit ook mijn zadel en hoofdstel in)

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:49

haha daar heb je gelijk in cardy!
ik moet ook mn best doen om het netjes te houden

succes nog met zoeken!

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:51

hij moet nog steeds een stuk extra maken voor op mijn kast.....
ben dus bang van niet Haha!

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:40

Ik ben ook net van stal veranderd, en moest ook een kast.,
Ik heb overal gekeken op internet ( marktplaats,bokt, en speuders ) maar ik kon ook niks vinden.
ook ben ik naar de kringloop geweest maar daar kon ik ook niks vinden.
Ik ben toen naar een winkel geweest voor kantoorartikelen.
Ik heb daar een oude kantoorkast gekocht. Hij is van sterk materiaal en hij kan op slot. En hij is diep genoeg. ( 80 cm ) want het is wel moelijk om bij kantoorkasten een diepe te vinden want meestal zijn ze 40/50 cm.
En het scheelt toch behoorlijk in de prijs.

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:43

Ik volg even want binnenkort verhuis ik ook van stal en zit met hetzelfde 'probleem'.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 15:46

Kiki123 schreef:
Ik ben ook net van stal veranderd, en moest ook een kast.,
Ik heb overal gekeken op internet ( marktplaats,bokt, en speuders ) maar ik kon ook niks vinden.
ook ben ik naar de kringloop geweest maar daar kon ik ook niks vinden.
Ik ben toen naar een winkel geweest voor kantoorartikelen.
Ik heb daar een oude kantoorkast gekocht. Hij is van sterk materiaal en hij kan op slot. En hij is diep genoeg. ( 80 cm ) want het is wel moelijk om bij kantoorkasten een diepe te vinden want meestal zijn ze 40/50 cm.
En het scheelt toch behoorlijk in de prijs.

Zijn deze toevallig ook op internet te koop??
Laatst bijgewerkt door Cardy op 22-11-07 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:49

Ben ik ook wel benieuwd naar en heb je misschien een foto?
En ik ben ook wel benieuwd naar de hoogte en de breedte van deze kast.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:24

Ga eens naar de kringloop, een oude kleerkast of iets anders.
Of bij leenbakker of ikea heb je ook mooie kasten voor weinig geld

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:03

Ik weet niet precies de maten maar hij is 80 cm diep. En ik denk ongeveer 1,50 hoog, en breed genoeg voor een zadel. Ik heb in mijn kast 2 zadels, mijn laarzen, 2 kisten met troepjes, cap en beenbescherming. Mijn hoofstellen heb ik buiten de kast gehangen. ( mijn vader had van die hoofdstelhangers er op gemaakt. ) De kast is denk ik niet via internet te bestellen. Deze was namelijk 2e hands. En omdat het geen standaard maat is denk ik niet dat het heel makkelijk is om te vinden. Maar je kan wel gewoon bij een kantoormeubel winkel langs gaan en vragen of ze ook oude kantoorkasten hebben. ( bij de zaak waar ik hem weg heb kwamen wel meer mensen want ze keken er niet raar vanop en ze hadden zelfs al zadelkasten besteld. Maar die zouden dan rond de 300 euro kosten. )
Je kan trouwens wel gewoon op internet kijken of ze ook kasten hebben die minimaal 60 cm diep zijn.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:03

Oh trouwens, ik heb geen foto. Maar ik kan er morgen wel even 1 maken dan zet ik het er morgenavond wel even op. ( als ik het niet vergeet Tong uitsteken )

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:07

wij hebben gewone linenn kasten bij een 2e hands beurs gekocht! € 30 of zoiets
Zitop sommige ook een slot (kan je er ook zelf in maken) en als hij van goed hout is komen er ook geen muizen in.
verder hebben wij gaten achterin geboort voor vocht enzo.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:46

Ik heb vandaag even een paar foto's gemaakt van mijn kast:
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GQHH4M68.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BCYHCVWS.jpg
Ik heb heel veel naast mijn kast hangen, maar het belangrijkste voor mij was dat mijn zadels erin kunnen.

In mijn oude kast kunnen geen zadels ( te smal ) maar hij is wel handig als opbergkast.
Hij is te koop. Mischien heb je interesse ?
Je kan er een hangslot op maken, en omdat hij een aantal cm boven de grond zit, kunnen muizen enzo er ook niet in.
even fotootje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FAKUHJM4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8NCPLYHJ.jpg

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:10

Mijn kast komt hier vandaan: http://www.rittal.nl/index.php?id_struc ... xhbmc9Tkw=
Keuze te over, elke maat is zowat leverbaar, diefstalveilig (beetje kast weegt 300kg) interieur naar inzicht in te delen, veel accessoires zijn standaard leverbaar. Kost een paar centen, heb je ECHT wat.
Dit is een mooie kast, goed aan de maat:
Afbeelding
Bestelnr.: TS 8808.500
Aanduiding: Aanbouwkasten TS 8
B x H x D: 800 mm x 2.000 mm x 800 mm
Netto gewicht/LE: 137,00 kg

Het plaatje is niet helemaal kloppend, deze kast is dieper dan het plaatje toont.
De mijne is iets smaller, dat is niet zo handig; maar ja, een gegeven paard en zo......

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:55

@ikke: wat is 'een paar centen'?
(Ben zelf ook al een jaar aan het nadenken over de 'ideale' kast en die van mij wil ik toch echt wel 2 meter hoog hebben en 80 diep en breed lijkt me ook geen verkeerd plan. Ja, Divoza had in het boek 06/07 een mooie kast staan, met allemaal gaatjes zodat je ook 100% je kast zelf kon indelen, maar die koste wel € 999!)

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:22

Ik zou wel een redelijk grote kast nemen, een plank voor je dekens en je shabrakjes en dan voor je zadel en dan voor je poetspullen etc. Als die te klein is raak je al snel in de problemen qua ruimte enzo.

Sylviaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:24

een grote kast vind ik ook wel een goed idee
ik had eerst een te kleine kast en toen kwam ik ook in de problemen met ruimte..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:29

Judje schreef:
@ikke: wat is 'een paar centen'?
(Ben zelf ook al een jaar aan het nadenken over de 'ideale' kast en die van mij wil ik toch echt wel 2 meter hoog hebben en 80 diep en breed lijkt me ook geen verkeerd plan. Ja, Divoza had in het boek 06/07 een mooie kast staan, met allemaal gaatjes zodat je ook 100% je kast zelf kon indelen, maar die koste wel € 999!)

Deze kast zal je ongeveer 850 euro kosten, afhankelijk wie en waar je 'm inkoopt.
Let wel, dit zijn professionele schakelkasten, zoals ze in fabrieken worden gebruikt voor besturing van machines. Een komplete kast (met zijwanden) weegt ongeveer 175kg, niet iets waar je zomaar mee gaat sjouwen Haha!
Enig zoeken op sites, bij installateurs en tijdens de verbouw van fabrieksinstallaties kan je zo'n kast opleveren, voor erg weinig (ik het er twee, kostte me niks).