Hoi allemaal!
Ten eerste ben ik net nieuw hier op bokt en hoop van jullie veel te leren over het houden van een eigen paard! (heb overigens de zoekfunctie geprobeerd, maar kon niets vinden over manegestalling inclusief lessen)
Nu is het zo dat ik over twee jaar (wanneer ik ben afgestudeerd en m'n eerste 'echte' betaalde baan heb gevonden) dolgraag een paard wil kopen. Ik ben me erg bewust van de financiele en tijdrovende kant van deze hobby! Ik ben een beetje voor mezelf al aan het bedenken hoe ik het allemaal wil gaan invullen en ik twijfel tussen twee opties, namelijk:
1. Een goedkopere pensionstalling (zo'n 180 euro p.m. waar geen binnenbak is, wel goede weidegang en voeren en op wei zetten wordt gedaan)
2. Een duurdere manegestalling (275 euro p.m.), met binnen- en buitenbak, longeercirkel, redelijke weidegang én inclusief twee groepslessen per week! )
Omdat ik het straks mijn eerste paard betreft vind ik het wel heel belangrijk om veel les te krijgen, maar op de manege zijn het groepslessen (privé-lessen lijken mij intensiever)
Mijn vraag is dan ook: "Wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond?"
Thanks!