Stalling plaatsen in woonwijk bij huurwoning.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ubertha

Stalling plaatsen in woonwijk bij huurwoning.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 19:20

Zijn er mensen die ervaring hebben met een stal bij een huurwoning waarin het paard alleen snachts staat?
Klachten,tips enzovoort.

foetsie

Re: Stalling plaatsen in woonwijk bij huurwoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:22

Ik kan je er niet mee helpen, maar heb je al bij de woningbouw vereniging en gemeente geinformeerd?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:23

ik denk dat het valt en staat hoe je buren het vinden, als die het niet willen hoef je volgens mij niet verder te kijken.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:28

Ik denk zowiezo dat dat niet zo'n heel slim plan is..
Er was een tijd geleden ook zo'n drama rondom een stalling in de achtertuin, veel mensen waren er niet over te spreken..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:32

veel mensen boeit het niet maar andere wel... vraag eerst eens in je gemeente of het mag waar jij woont, zoja vraag dan even aan de buren of ze dit geen probleem vinden en dat je het netjes houd (dus ook ivb stankoverlast van mensen die niet onder de paarden zijn Haha!)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:49

ik denk dat dat heel moeilijk word,
of je nu een koop of huurwoning hebt maakt weinig uit.
je zit met de hinderwet, dit staat voor de mest, je moet zoveel meter, ik geloof 16 maar weet dit niet zeker, van huizen verwijderd zijn vanweg overlast endergelijk.
plus je moet er een vergunning voor hebbenals het goed is en dat duurt enkele weken aangezien hij eerst door de gemeente moet worden bekeken dan in het wijk krantje zodat mensen in de buurt de gelegenheid hebben om hier tegen te beklagen, dit geld niet alleen voor je directe buren maar voor iedereen in de directe omgeving, komen er geen klachten of verweringen dan bekijkt de gemeente nogmaals en word de vergunning eventueel afgegeven.
zolang als je niks blijvends aan het huis veranderd heb je met de huurvereniging niks te maken, je zult echt naar de gemeente moeten gaan om hierover advies in te winnen.

ik denk dat de kans erg klein is dat dit mag, dit ok vanwege het bestemmingsplan in je omgeving, maar wie niet waagt wie niet wint! Knipoog

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:29

volgens mij mag het niet eens... informeer bij de gemeente.
ik zou het nooit willen, wat heb je voor mogelijkheden daar? denk aan rijbak, weide gang, spuitplaats enz enz. wat als het zeikt van de regen?
en ik denk dat je veel klachten van buren gaat krijgen.
een vriendin van mij heeft pas een huis gekocht en heeft een oude stal achter in de tuin waar vroeger een paard aan huis in stond. het paard moest toendertijd weg van de gemeente (zij kent de buren al langer) en heel de buurt klaagde over stank overlast.

ubertha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 12:07

Weidegang is 500 meter verderop en het gaat alleen om snachts bij extreme weersomstandigheden.
goofyM:Spuitplaats,rijbak-voor een recreatiepaard lijkt mij wat overdreven vindt je niet?
Als het erg regent staat zij in de wei met een regendeken op en rij ik niet.

Ik denk zelf ook dat het lastig word om in een woonwijk een stalling te plaatsen,misschien dan toch een schuilstal of verplaatsbare stal op de weide.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:09

In buitengebied wordt het wel gedaan, ook gewoon in lintbebouwing, maar midden in een woonwijk zou ik ook niet zo snel doen. Vraag het in elk geval na bij de gemeente.

Ik denk dat als het alleen af en toe een nacht is in bijzondere gevallen en je geen mest opslaat en je stal heel schoon houdt, dat de overlast wel mee valt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:29

ik heb er ervaring mee ja,
vorig jaar had ik mijn pony ook bij extreem veel regen achter het huis in de schuur zegmaar.
er was een hok dat groot genoeg was, hebben we een paardenstal van gemaakt.
en ja, in het dorp, achter een rijtjeshuis.
20 meter verderop was haar weitje.
en alleen als het dus heel nat was zette ik haar de nacht op stal.
in dat dorp, en meer dorpen hier staan verschillende paarden zomaar midden in het dorp tussen de huizen, vaak met alleen een stal en een paddock/bak(je).
ik haalde wel elke keer gelijk de mest uit de stal, die ik naar een boerderij bracht.
vroeger had een kennis van me, toen woonde ik nog in een heel andere regio, ook de paardenstallen gewoon achter het huis, was net aan de rand van het dorp, maar wel gewoon rijtjeshuis.
ik vind dat je het voor noodgevallen wel kan doen hoor, als het echt groot genoeg is, er genoeg ruimte is om bij de stal te komen met je paard, en je de boel gewoon schoon houd..
in de winter als het koud is heb je niet metteen stank en vliegen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:55

ja, denk aan de stank!
maar wat je nu noemt een schuilstal mag ook niet zomaar he!
ook dat moet mogen en je moet er een vergunning voor hebben.
anders kun je hem direct weer afbreken.
een verplaatsbare stal zou kunnen, maar ook hier kunnen ze moelijk over doen en er komt bij kijken dat een stal ook echt verplaatsbaar moet zijn!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:25

Wij hebben ook twee stallen en een overkapping. Een paard is een huisdier. De woningbouwvereniging kan daar niets aan doen, tenzij,,,,, paard veelvuldig uitbreekt of er sprake is van stankoverlast. Kwestie van zomers zorgen voor weidegang op een andere lokatie , in de herfst en winter zit je niet zo gevoelig met stankoverlast omdat mensen dan niet buiten zitten.en verder staat of valt alles natuurlijk met goed contact met de buren.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:30

bouwbestemmingen van de meeste gemeente staan dit niet toe zelfs op een eigen gehuurd perceel van 5 hectare waarvan de eigenaar akkoord is dat er iets mag staan is het niet mogelijk om zelfs een schuilstalling of iets verplaatsbaars neer te zetten.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:06

Oh even rechtzetten , wij hebben wel bouwvergunning voor onze schuur en overkapping. Officeus hebben wij onze paarden bij huis.
Daar zijn tot nu toe ook geen problemen over, ( en die komen er ook niet) Daar wij als zo n tien jaar met de regelmaat onze paarden in de achtertuin hebben .

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:26

Mensen bij ons in de staat hebben ook boxen in de tuin (koop huis). Ik geloof dat een paard onder de huisdieren valt en dat het gewoon mag, het wordt anders als buren gaan klagen...
Die lui bij ons in de staat gooiden op een gegeven moment de mest onder de haag.. tsjah dan gaan de buren klagen, toen moesten de paarden weg..