Voor de volgende keer een kleine tip, eerst het moeilijke oor doen en dan pas het makkelijke oor
Mijn paard deed ook moeilijk als ik haar rechteroor wou knippen, het linkeroor ging veel makkelijker.
Je kan dan denken, eerst het linkeroor, dan hebben we die iig al gehad en dan slaat het geklooi van rechts niet op links over, maar wat als het rechteroor dan echt niet ging lukken?
Als je eerst voor zover mogelijk het rechteroor doet, kun je daar altijd het linkeroor nog op aan passen (dus alleen de grote plukken weg of iets in die richting of gewoonweg niet als het bij het rechteroor ook niet gelukt is).
Leuk vindt ze het nog steeds niet echt, maar ze laat het nu wel gewoon toe.
Dit door veel geduld, oor eens vastpakken, beetje bewegen, dichtklappen, dat soort dingen. Dan de schaar erbij, over het hoofd, hals bij de oren en zo verder, daarna knipbewegingen maken met bijbehorende geluiden steeds dichter naar het oor toe.
En dan dus snel de grote plukken wegknippen. En uiteraard belonen. En dit dus steeds verder uitbreiden tot je rustig het oor zo kan knippen zoals jij het wilt of om het even met welk oor kan beginnen zonder dat het ene oor er wel netjes uitziet en het andere nog niet.
Grappige bij mijn paard is dat ze minder moeilijk deed als ik met het scheerapparaat haar oren deed dan met een schaar, maar nu deed ze op een scheerapparaat op zich al weinig tot niets uit 
Moet je paard natuurlijk niet extra gaan flippen omdat je met een scheerapparaat aankomt (tussendoor deed ik altijd met zo'n goedkoop mensenhoofdhaarscheermachientje van een euro of 5, klein ding wat weinig geluid produceert, kan alleen niet veel hebben).
Succes!