Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik merk ook dat de paarden het kuil hier lekker vinden, ze hebben liever kuil dan het gras en eten het altijd tot het laatste sprietje op. Ongeveer één keer in de week voer ik ze wat muesli bij, niet heel veel maar voldoende voor de nodige vitaminen en mineralen. Ik denk dat de hooi structuur wel belangrijk is, in de natuur ikom je maar weinig gras tegen dat je in onze weides vind, het gras dat ze daar eten is veel stengeligers en verdorder en nijgt soms meer naar hooi dan naar gras. Visconti schreef:Ik voer ze hier ook bij, kunnen ze zich beter warm houdenIk merk ook dat de paarden het kuil hier lekker vinden, ze hebben liever kuil dan het gras en eten het altijd tot het laatste sprietje op. Ongeveer één keer in de week voer ik ze wat muesli bij, niet heel veel maar voldoende voor de nodige vitaminen en mineralen. Ik denk dat de hooi structuur wel belangrijk is, in de natuur ikom je maar weinig gras tegen dat je in onze weides vind, het gras dat ze daar eten is veel stengeligers en verdorder en nijgt soms meer naar hooi dan naar gras.
) Maar het nadeel van voordroog is dat het vrij nat voer is, en ook ietwat zuur. Beter, voor de structuur, is dus eigenlijk half om half met stro, dat bevat namelijk meer vezels. Paarden kunnen het dan ook beter (lees, efficiënter) verteren dan alleen voordroog.